شناسهٔ خبر: 51957848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تلاش‌ ما عملی کردن فعالیت های درحوزه بانوان است

موج نیوز

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تلاش ما عملی کردن فعالیت های درحوزه بانوان است، تاکید کرد: در سفرهای استانی به سایر استان های کشور موفق شدیم برای دریافت وام، شرایط ضامن و وثیقه برای بانوان کارآفرین را تسهیل کنیم که این امر را برای هرمزگان نیز پیگیری خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با نمایندگان اقشار جامعه زنان استان هرمزگان افزود: از آنجایی که شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است لذا امیدداریم پویش جدی در زمینه توانمندسازی زنان کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به درخواست بانوان برای اجرای دورکاری اظهارداشت: از آنجایی که قانون دور کاری قانونی عام است و بین مردان و زنان تفاوتی قائل نشده است؛ در صدد هستیم با توجه به شرایط بانوان آئین نامه ای برای آن ها وضع شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تلاش ما عملی کردن فعالیت های درحوزه بانوان است، تاکید کرد: در سفرهای استانی به سایر استان های کشور موفق شدیم برای دریافت وام، شرایط ضامن و وثیقه برای بانوان کارآفرین را تسهیل کنیم که این امر را برای هرمزگان نیز پیگیری خواهیم کرد.

خزعلی ابرازداشت: باتوجه به نیازمندی استان هرمزگان به امکانات ورزشی درصد هستیم که اعتباراتی را برای ورزش و نشاط و تفریح بانوان فراهم نماییم که ‌در جلسه شورای اداری استان مشخص می شود.

وی ادامه داد: زنان هرمزگانی در زمینه های مختلف از جمله تحصیلی، هنری، کار و زیباشناسی سرآمد هستند و سرانه این موارد از بسیاری از استان های دیگر بالاتر است؛ البته همچنان در بحث بهداشت جای کار دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنون کرد: در بحث آموزش میزان پسران بازمانده از تحصیل نسبت به دختران بیشتر است که باید با شناسایی و رفع موانع درصدد رفع نمودن مساله پیش گام برداریم.

خزعلی همچنین با اشاره به نیاز عرصه محصولات صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی گفت: نماینده ای در وزارت کشور برای هماهنگی و عرضه محصولات داخلی بانوان مستقر است و عرصه محصولات در بازارچه های داخلی و خارجی  برای صادرات را پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان هرمزگانی در مقوله حجاب نیز پیشگام هستند که این را از الگوی لباس‌های محلی می‌توان به راحتی شاهد بود و البته  می‌توان با مدیریت در فضای  مجازی، آموزشی فرهنگ سازی برای نسل جوان را در برنامه قرار داد.

این مسوول در پایان یادآورشد: به گفته امام خمینی(ره) بانوان را به رهبری قبول دارم چرا که بانوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جنگ و در دوران تولید پیشگام بوده اند و جای قدردانی کرد.

نظر شما