شناسهٔ خبر: 51955116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

آسیب زدایی و توانمندسازی زنان در اولویت برنامه های دولت سیزدهم است

بندرعباس- ایرنا- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه گفت: آسیب زدایی و توانمندسازی زنان جزو برنامه های اولویتی دولت سیزدهم است و امیدواریم بتوانیم در این دولت قدم هایی برای رفع مشکلات و ارتقای شرایط بانوان برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان اقشار جامعه زنان استان هرمزگان افزود: از آنجایی که شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است لذا امید داریم پویش جدی در زمینه توانمندسازی زنان کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به درخواست بانوان برای اجرای دورکاری اظهارداشت: از آنجایی که قانون دور کاری قانونی عام است و بین مردان و زنان تفاوتی قائل نشده است؛ در صدد هستیم با توجه به شرایط بانوان آیین نامه ای برای آن ها وضع شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه  تلاش ما عملی کردن فعالیت های درحوزه بانوان است، تاکید کرد: در سفرهای استانی به سایر استان های کشور موفق شدیم برای ای دریافت وام، شرایط ضامن و وثیقه برای بانوان کارآفرین را تسهیل کنیم که این امر را برای هرمزگان نیز پیگیری خواهیم کرد.

خزعلی ابرازداشت: باتوجه به نیازمندی استان هرمزگان به امکانات ورزشی درصد هستیم که اعتباراتی را برای ورزش و نشاط و تفریح بانوان فراهم نماییم که ‌در جلسه شورای اداری استان مشخص می شود.

وی ادامه داد: زنان هرمزگانی در زمینه های مختلف از جمله تحصیلی، هنری، کار و زیباشناسی سرآمد هستند و سرانه این موارد از بسیاری از استان های دیگر بالاتر است؛ البته همچنان در بحث بهداشت جای کار دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنون کرد: در بحث آموزش میزان پسران بازمانده از تحصیل نسبت به دختران بیشتر است که باید با شناسایی و رفع موانع درصدد رفع نمودن مساله پیش گام برداریم.

خزعلی همچنین با اشاره به نیاز عرصه محصولات صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی گفت: نماینده ای در وزارت کشور برای هماهنگی و عرضه محصولات داخلی بانوان مستقر است و عرصه محصولات در بازارچه های داخلی و خارجی  برای صادرات را پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان هرمزگانی در مقوله حجاب نیز پیشگام هستند که این را از الگوی لباس‌های محلی می‌توان به راحتی شاهد بود و البته  می‌توان با مدیریت در فضای  مجازی، آموزشی فرهنگ سازی برای نسل جوان را در برنامه قرار داد.

این مسوول در پایان یادآورشد: به گفته امام خمینی(ره) بانوان را به رهبری قبول دارم چرا که بانوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جنگ و در دوران تولید پیشگام بوده اند و جای قدردانی کرد.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

 دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان است.

همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان، میز خدمت در همه دستگاه‌های اجرایی در بندرعباس برای پاسخگویی به درخواست های مردم راه‌اندازی شده است و کارشناسان استانداری هرمزگان و نهاد ریاست جمهوری درخواست‌های مردم را جمع‌آوری و بررسی می‌کنند.

نظر شما