شناسهٔ خبر: 51953744 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر اجرایی سومین جشنواره استانی تئاتر وتار در کردستان:

بازبینی آثار سومین جشنواره استانی تئاتر وتار در کردستان آغاز شد

دبیر اجرایی سومین جشنواره استانی تئاتر وتار در کردستان گفت: با معرفی «حسن ترقی»، «داریوش رفعتی» و «علیرضا همتیان» به عنوان هیئت بازبین سومین جشنواره استانی تئاتر وتار در کردستان، بازبینی آثار این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، امید اکبر دبیر اجرایی سومین جشنواره استانی تئاتر وتار در کردستان گفت: براساس حکم دبیر جشنواره آقایان «حسن ترقی» از سنندج، «علیرضا همتیان» از بیجار و «داریوش رفعتی» از سقز به عنوان داوران بازبین سومین دوره این جشنواره معرفی شدند.

 

وی گفت: دراین دوره از جشنواره در مجموع 18 متن نمایشی از شهرهای قروه با 4 اثر، کامیاران 1 اثر، سنندج با 5 اثر، دیواندره3 اثر، مریوان 1 اثر و بیجار4 اثر  آمادگی خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کردند.

 

اکبر افزود: هیئت بازبین از 20 دی ماه به مدت سه روز با حضور در شهرهای کامیاران، قروه، سنندج، بیجار و دیواندره به بازبینی آثار پرداختند و نتیجه بازبینی و معرفی گروه های راه یافته به مرحله نهایی را ابتدای هفته آینده اعلام خواهند کرد.

 

وی در خصوص معرفی داوران گفت: علیرضا همتیان متولد 1350 شهرستان بیجار، کارشناس ارشد نمایش از دانشگاه تهران است که تاکنون نمایش های متعددی را کارگردانی کرده است و در جشنواره های مختلف عناوین متعددی را کسب کرده است.

 

اکبر ادامه داد: داریوش رفعتی ، متولد  1357 سقز که از سال 1369 به صورت حرفه ای فعالیت نمایشی خود را آغاز کرده است که حاصل آن بازی و کارگردانی 57 اثر نمایشی بوده است . 3 دورە عضو انجمن نمایش شهرستان سقز  ، 3دورە عضو شورای صدور پروانه نمایشی ، چندین دورە بعنوان داور و بازبین جشنوارە های ، بین المللی و استانی و شهرستانی ، یک دورە رئیس دفتر هنرهای نمایشی شهرستان ، سرپرست گروە تئاتر رونیا از جمله سوابق اجرایی این هنرمند محسوب می شود.

 

دبیراجرایی جشنواره در خصوص معرفی حسن ترقی نیز گفت: ترقی متولد 1348 سنندج، کارشناس روانشناسی که از سال 1367 به صورت حرفه ای فعالیت نمایشی خود را آغاز کرده است. بازی در 27 اثر نمایشی و نویسندگی و کارگردانی 12 اثر نمایشی در کنار کسب عناوین مختلف از جمله جایزه اول بازیگری استانی , منطقه ای و اندیشه ی ماه و جایزه ویژه ی هیئت داوران تئاتر بین المللی فجر 1379 برای نمایش" کیهانی به بلندای البرز "  و عناوین متعدد در جشنواره های استانی ، منطقه ای ، ملی و دانشجویی بخشی دیگر از موفقیت های این هنرمند محسوب می شود.

 

سومین جشنواره استانی تئاتر وتار از 29 دی ماه لغایت 3 بهمن ماه 1400 به همت حوزه هنری استان کردستان در شهر بیجار برگزار می ‌شود.

پایان پیام/713

نظر شما