شناسهٔ خبر: 51802197 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ماجرای بالارفتن موش‌ها از درختان تهران+ جزئیات، فیلم و واکنش شهرداری

انتشار فیلمی مبنی بر حضور موش‌ها بر روی شاخه‌های درخت در شبکه‌های اجتماعی واکنش مسئولان شهرداری تهران را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد، چندین موش بزرگ از درختی در خیابان طالقانی تهران بالا رفته‌اند که این موضوع واکنش‌هایی را نسبت به معضل موش‌های فاضلاب در تهران به همراه داشت.

جابر انصاری، معاون خدمات شهری منطقه ۶ تهران در این باره گفته است: این فیلم‌ها ساختگی است؛ چراکه موش نمی‌تواند به شاخه‌های درخت آویزان شود. در حال حاضر، شاخه‌های این درخت هرس شده که تصاویرش موجود است، اما در این فیلم شاخه‌های درخت هرس نشده درنتیجه این فیلم ساختگی است و صحت ندارد.

قدرت‌اله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر نیز درباره حرکت موش‌های شهری بر روی درختان گفت: این فیلم به سال ۱۳۹۸ مربوط می‌شود زمانی که تعداد موش‌ها به دلیل استفاده از سم بی‌کیفیت افزایش یافته و توزیع سم و اقدامات مقابله با موش‌ها کم اثر شده بود؛ با تحقیقات و آزمایشات انجام شده بر روی چندین نمونه سم در سال ۱۴۰۰، سم مؤثر خریداری شده است که با وجود کاهش مصرف تا ۶۰ درصد، اثر گذاری بسیار بالایی هم دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ضربتی مقابله با موش در پاییز امسال گفت: از ۲۲ آبان تا ۶ آذرماه سال جاری طرحی در مناطق ۲۲ گانه برای کاهش جمعیت موش‌های شهری اجرا شد که طی آن ۱۲ درصد از پیام‌های شهروندان به ۱۸۸۸ در خصوص موش کاهش یافت؛ در این طرح ضربتی بیش از ۳۸۰۰ کانون وفور موش شناسایی و نزدیک به چهار هزار منفذ با مصالح مقاوم بهسازی شده است. همچنین بیش از ۱۲۰۰ تله چسبی و ۱۹۰ کیلوگرم سم شیمیایی مؤثر و سازگار با محیط زیست شهری توزیع شده است.

نظر شما