شناسهٔ خبر: 51787543 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علیه امریکا در موضوع ترور حاج قاسم باید هزاران سند تهیه کنیم

معاون حقوقی سپاه پاسداران گفت: شاید نتوانیم از امریکایی‌ها به صورت بالفعل در موضوع ترور شهید سلیمانی خسارت بگیریم، اما باید هزاران سند تهیه و آن‌ها را در مجامع بین المللی رسوا و بی آبرو کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار علی شمخانی در همایش «بررسی ابعاد حقوقی و بین المللی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مدافع واقعی حقوق بشر» که در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: یکی از مصادیق واقعی کلمه مجاهد در قرآن کریم، شهید حاج قاسم سلیمانی است و این شهید به ما ثابت کرد که قدرت خدا برترین قدرت است.
وی درباره رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی به سه جنبه کیفری، حقوقی و بین المللی اشاره کرد و گفت: همین که اشرار عالم و تروریست‌های امریکایی اقرار کردند و وزارت امور خارجه امریکا هم اطلاعیه رسمی داد، کفایت می‌کند که ما آن‌ها را مسئول این ترور بدانیم.
معاون حقوقی سپاه پاسداران افزود: هر سال امریکا ما را بیش از ۳۰ میلیارد دلار محکوم می‌کند با این اتهام که در ۱۱ سپتامبر نقش داشته ایم و مردم از این بابت آزرده خاطر شده و شکایت کرده اند که تروریست‌های القاعده انفجاری ایجاد کردند و هوا دودآلود شد و ما دچار نفس تنگی شدیم و به همین سبب ایران را هر سال محکوم می‌کنند در حالی که جنایات القاعده به ما ارتباطی ندارد.
سردار شمخانی گفت: ما جاسوس آن‌ها را می‌گیریم و با رأفت اسلامی آزاد می‌کنیم بعد فلان جاسوس می‌گوید در ایران دچار تالمات روحی شده است؛ امریکایی‌ها این همه قبل از انقلاب در حق مردم ایران جنایت کردند و حکومت طاغوت را به عنوان گاو شیرده خود قرار دادند و ساواک را ایجاد کردند و شش میلیون بشکه نفت ما را می‌بردند و در قبال آن نه مدرسه‌ای می‌ساختند و نه خدمت دیگری.
وی افزود: این همه پول و نفت ما رفت و هیچ وقت ما شکایت نکردیم، حتی هواپیما‌های ما در زمان طاغوت در ویتنام در خدمت امریکا بود و این همه کشور ما را غارت و کودتای ۲۸ مرداد را ایجاد و بحرین را از ایران جدا کردند و هیچ کسی صدایش درنیامد و ارتش ایران در زمان امریکا در واقع ارتش امریکا بود.
معاون حقوقی سپاه پاسداران گفت: آن‌ها ۱۷ شهریور‌ها و کودتا‌ها علیه ما راه انداختند و از صدام حمایت کردند و ما آن طور که باید در صحنه بین الملل از آن‌ها شکایت نکردیم و البته دیروز شاهد بودیم که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر علیه امریکا دادخواست دادند که در شعبه ۵۵ بین الملل در حال رسیدگی است.
سردار شمخانی افزود: برای پیگیری ترور شهید سلیمانی در حوزه بین الملل هیچ کار جدی نکرده ایم و ملاحظاتی، مسئولان دولت قبل داشتند و همچنان هم برخی مطرح می‌کنند و ما از فرصت هایمان استفاده نکردیم.
وی گفت: مثلاً می‌گویند که شهید سلیمانی تحریم بوده است، اما ایشان به عنوان مقام رسمی به عراق رفته است و تحریم سازمان ملل را که ما قبول نداریم، اما این تحریم می‌تواند مجوزی برای ترور ایشان باشد در حالی که گزارشگر قتل‌های فراقضایی شورای حقوق بشر سازمان ملل هم کار امریکا را غیرقانونی خوانده است.
معاون حقوقی سپاه پاسداران افزود: حال که ما در این سال‌ها در موضوع برجام مذاکرات فراوانی داشته ایم هیچ اشکالی ندارد که در خصوص پرونده ترور شهید سلیمانی هم مذاکره کنیم و اگر به جایی نرسیدیم به دیوان لاهه بروید.
سردار شمخانی گفت: ما باید اقدامات حقوقی و بین المللی خود را انجام دهیم حتی اگر رسیدگی نکنند؛ ما در برابر امریکایی‌ها که برای افسردگی سگ شان ما را محکوم کرده اند، نباید سکوت کنیم و مرتب نباید بگوییم که مثلاً کاری نمی‌شود کرد چرا که آن‌ها مصونیت دارند.

نظر شما