شناسهٔ خبر: 51787533 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه بین المللی هنر‌های تجسمی «بصیرت سلیمانی» در موزه شهدا

نمایشگاه بین المللی هنر‌های تجسمی با عنوان «بصیرت سلیمانی» در موزه شهدا افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر نمایشگاه بین المللی هنر‌های تجسمی بصیرت سلیمانی با بیان اینکه این نمایشگاه را انجمن فرهنگی هنری طلیعه آفتاب (فرزندان شاهد و ایثارگر) به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزار کرده است، گفت: از آنجا که ترویج مکتب سردار سلیمانی صیانت از شعائر انقلاب اسلامی است، ترویج گسترش فرهنگ ایثار، شجاعت و مقاومت و معرفی مکتب درس‌آموز «شهید سلیمانی» با ابزار هنر که زبان مشترک همه انسان هاست، از اهداف این نمایشگاه محسوب می‌شود.
خانم سمیه ولیان افزود:نمایشگاه بصیرت سلیمانی با ۷۰ اثر از ۵۲ هنرمند از سراسر کشور در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکس، طراحی، کوئیلینگ، اینستالیشن، پوستر، دیجیتال پینت و موشن برگزار شده است و با اجرای کارگاه زنده هنری با ۱۲ هنرمند به خلق اثر می‌پردازد و با علاقه‌مندان تبادل نظر خواهد کرد.
وی همچنین گفت:آثار نمایشگاه «بصیرت سلیمانی» با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور به صورت مجازی از سوی نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور در هند، یونان، روسیه، فیلیپین، آفریقای جنوبی، بوسنی و کشور‌های آسیای میانه (افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، کشمیر و پاکستان) به نمایش گذاشته می‌شود.
این ویژه برنامه با حمایت اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن فرهنگی هنری طلیعه آفتاب (فرزندان شاهد و ایثارگر) و نیز مشارکت اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شده است.
در حاشیه این مراسم همچنین در مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلیمن شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از شماری از خانواده معظم شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

نظر شما