شناسهٔ خبر: 51755148 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

«اسماعیل رضوان»، از فرماندهان جنبش حماس:

سردار سلیمانی به آزادسازی فلسطین ایمان داشت

مختار حداد - بیتا میرعظیمی

یکی از فرماندهان جنبش حماس، شهید حاج قاسم را نماد مقاومت، فداکاری و مبارزه با پروژه‌های صهیونیستی- امریکایی توصیف کرده و گفت: بزرگ‌ترین انتقام برای خون شریف این فرمانده شجاع، اخراج کامل اشغالگران امریکایی از منطقه است.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران/ «اسماعیل رضوان» یکی از فرماندهان جنبش حماس، در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: ملت‌های منطقه، شهید سردار قاسم سلیمانی و همچنین یار ایشان و فرمانده مقاومت در عراق، شهید ابومهدی المهندس را به‌عنوان نماد مقاومت و جلوه‌های بزرگ مقاومت در راه مبارزه با اشغالگری و مقابله با استعمار صهیونیستی- امریکایی در منطقه می‌دانند.

به‌گفته این فرمانده حماس، شهید حاج قاسم نماد مقاومت، فداکاری و مبارزه با پروژه‌های صهیونیستی- امریکایی بود. وی به‌عنوان یک فرمانده شجاع،  تنها یک هدف را دنبال کرده و در نهایت خواهان پیروزی محور مقاومت و آزادسازی فلسطین و قدس شریف بود. تحقق چنین هدفی نیز نام این فرمانده را در قلب تاریخ ماندگار کرد.

اسماعیل رضوان افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یک فرمانده شجاع، روشن‌بین و تیزبین بود. ایشان به مسأله آزادسازی فلسطین ایمان داشت و جهت قطب‌نمای این بزرگوار در همه حال به‌سمت قدس و فلسطین بود. وی بزرگ‌ترین انتقام برای خون شریف شهید سلیمانی را اخراج اشغالگران امریکایی از منطقه دانست و گفت: ما بزودی شاهد خروج اشغالگران صهیونیسم از فلسطین اشغالی خواهیم بود.

این فرمانده جنبش حماس تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یک انسان متواضع و صادق بود و در حمایت از مقاومت با صداقت عمل می‌کرد. این بزرگوار در قلب ملت‌های اسلامی، مستضعف و ملت فلسطین جای داشته و همانند یک الگو، مربی و معلم برای مبارزان مقاومت و همه مبارزین آزادی‌خواه به‌شمار می‌رود.

وی گفت: امروز محور مقاومت در حال رشد روزافزون و حرکت به سمت پیروزی بوده و راه این شهید بزرگ را ادامه خواهد داد. بزرگ‌ترین نشانه این پیروزی نیز، خروج امریکا از بسیاری از مناطق غرب آسیا و اسلامی است؛ شاهد بودیم چگونه امریکایی‌ها از افغانستان خارج شده و امروز نیز در حال خروج از عراق هستند.

اسماعیل رضوان ادامه داد: اگرچه سردار سلیمانی به شهادت رسیده است، اما حاج اسماعیل قاآنی و برادرانش در سپاه پاسداران راه و مسیر ایشان را ادامه داده و در کنار مقاومت خواهند ماند. ما راه این فرماندهان شجاع را ادامه می‌دهیم و ان‌شاءالله آرزوی ایشان را محقق خواهیم کرد و بزودی در مسجد مقدس الاقصی در کنار یکدیگر نماز خوانده و به روح شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تمام شهدای مقاومت مانند شیخ احمد یاسین درود خواهیم فرستاد.

نظر شما