شناسهٔ خبر: 51751796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

«نایف حواتمه»، دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین:

سردار سلیمانی در انتقال تکنولوژی نظامی به نوار غزه نقش اساسی ایفا کرد

مختار حداد - بیتا میرعظیمی

دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی، تنها شهید یک منطقه نیست؛ بلکه شهید تمام آزادی خواهان دنیا و ملت فلسطین است.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران/ «نایف حواتمه»، دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: همه ملت‌ها، جنبش‌های آزادی بخش و مجاهدین در مسیر حمایت از استقلال ملی، حفظ کرامت و حمایت از ملت‌های مستضعف، شهدایی را تقدیم می‌کنند. در حقیقت شهادت دو مبارز بزرگ حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، مسیر را از قبل روشن‌تر کرده و مبارزان با ادامه راه ایشان، این مبارزه را ادامه داده و در همین راه نیز خون‌هایی را تقدیم خواهند کرد.

وی ترور شهیدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس را یک رفتار غیرقانونی از سوی ایالات متحده دانسته و گفت: ما می‌بینیم که این دو فرمانده بزرگ در کشور مستقلی مانند (عراق) و توسط تروریسم دولتی امریکا ترور می‌شوند؛ دو مبارزی که از پروژه‌ها و طرح‌های امریکا در منطقه ممانعت به‌عمل آوردند. از نظر من پرونده ترور این شهیدان، باید در دادگاه جنایتکاران بین‌المللی مطرح شده و رهبران امریکا پاسخگو باشند.

دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین افزود: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش اساسی را در جنگ مبارزه با تروریسم در منطقه ایفا کردند. شهید حاج قاسم توانست با برنامه‌های خود در سوریه و عراق از گسترش تروریسم جلوگیری کرده و از مردم سوریه و عراق و منطقه در مقابل تروریسم حمایت کند. امریکایی‌ها به دلیل اینکه خودشان پشت پرده این اقدامات تروریستی و فعالیت گسترده تروریست‌ها بودند، نتوانستند این مسأله را تحمل کنند، البته رژیم صهیونیستی در این عملیات نقش داشت، چرا که آنها نمی‌توانستند نقش حاج قاسم را در مبارزه با تروریسم و شکست طرح‌های جنایتکارانه خود در منطقه تحمل کنند.

نایف حواتمه تصریح کرد: شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، جایگاه بزرگ و اصلی را در تحقق پیروزی علیه تروریسم ایفا کرده و به مردم منطقه و مسائل آنها وفادار بودند. این دو شهید بزرگوار، از فرماندهان بزرگ، باشرافت و باعزت بودند که از کرامت ملی و ملت‌های منطقه در مقابله با استعمار، امپریالیسم، اشغالگری و فساد حمایت کردند. برای همین نیز امروز شاهدیم که از زمان شهادت حاج قاسم تا کنون، مردم منطقه و جهان مراسمی را به مناسبت پاسداشت ایشان برگزار می‌کنند. در حال حاضر در خیابان‌های بغداد و دیگر شهرهای عراق تصاویر این شهدای بزرگ را می‌بینیم، زیرا ملت‌های منطقه به این دو شهید وفادار هستند.

وی مهمترین پاسخ به این عملیات تروریستی را که منجر به شهادت فرماندهان شهید مقاومت شد اخراج نیروهای امریکایی از منطقه، ادامه مبارزه و ادامه دادن راه این شهیدان بزرگوار توصیف کرده و گفت: به نظر من شهید سردار سلیمانی، شهید یک منطقه نیست، بلکه شهید تمام آزادی خواهان و حتی ملت فلسطین است. این علاقه ملت‌های منطقه نیز عرض احترام به خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی، تاریخ مبارزات ایشان و نقش وی در فرماندهی نیروی قدس برای حمایت از مقاومت است.

دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین افزود: شهید حاج قاسم، نقش اساسی و مهمی را در مبارزه با اشغالگران صهیونیسم، حمایت از مقاومت فلسطین و همچنین آماده‌سازی نیروهای مقاومت و انتقال تکنولوژی به نوار غزه ایفا کرد که مهمترین نشانه آن را در نبرد اخیر «سیف‌القدس» شاهد بوده و دیدیم که چگونه مقاومت فلسطین توانست رژیم صهیونیستی را در هم بکوبد.

نایف حواتمه ادامه داد: سردار شهید سلیمانی، اگر چه شهید شده است، اما در نبرد (سیف‌القدس) حضور داشته و توانست عناصر قوت و قدرت را برای مقاومت آماده کند، چرا که ایشان بنیانگذار محور مقاومت بودند. من در سالگرد شهید حاج قاسم و فرماندهان شهید مقاومت می‌گویم که تنها راه پیروزی و شکست دشمن، ادامه مقاومت است. همچنین از طرف خود، ملت فلسطین و مبارزان، به خانواده شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت می‌گویم، چرا که این عزیزان، شهیدان کشورهای خود نبودند، بلکه شهیدان تمام آزادی خواهان دنیا بودند.

نظر شما