شناسهٔ خبر: 51749069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسیر فلسطینی به کُما رفت

اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی درباره وضع خطرناک اسیر «هشام ابوهواش» که برای صد و سی امین روز متوالی اعتصاب غذا کرده هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از گزارش کانال تلگرامی الرساله، «ماهر مزهر» از مقامات جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد: «همه در آماده باش هستند و در صورت وخامت حال اسیر هشام ابو هواش (که در اعتصاب غذا بسر می برد) مقاومت برای همه گزینه ها آماده است.»
 
هشام هر لحظه ممکن است شهید شود
به گزار مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارلله یمن به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی درباره وضع خطرناک اسیر هشام ابوهواش (40 ساله) که برای صد و سی امین روز متوالی اعتصاب غذا کرده هشدار داد.
«حسن عبدربه» سخنگوی اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی در یک نشست خبری گفت: اسیر ابوهواش وارد مرحله بسیار خطرناکی شده که به علت اعتصاب غذا پی در پی بیهوش می شود ، سطح سلامتی او بسیار پایین آمده ؛ دچار ضعف بینایی و ناتوانی در گفتار شده و علاوه بر همه این ها از مشکلات عضلانی قلب و آتروفی عضلانی رنج می برد. با توجه به هشدار پزشکان هر لحظه ممکن است اتفاق بدی برای او بیافتد.
وی صهیونیست ها را مسئول به خطر افتادن جان اسیر ابوهواش دانست و از کمیته بین المللی صلیب سرخ و همه موسسات حقوقی و انسانی خواست به مسئولیت خودشان برای نجات این اسیر و جلوگیری از مرگ سخت این اقدام کنند.
«حسن عبدربه» سخنگوی اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی تاکید کرد تلاش ها ی رسمی فلسطینی و بین المللی از طریق کمیساریای عالی حقوق بشر و کمیته صلیب سرخ و اعضای عرب کنست برای نجات جان اسیر ابوهواش ادامه دارد.
منابع فلسطینی به شبکه الجزیره اعلام کردند: گردان های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ) برای پاسخ به شهادت احتمالی اسیر ابوهواش آماده باش عمومی اعلام کرده و سطح آمادگی تمامی یگان های رزمی و جنگی خودش را افزایش داده است.
این منابع تصریح کردند: گردان های قدس پایگاه های نظامی خودشان را تخلیه و تمامی فعالیت های آموزشی را در آنها تعطیل کرده اند.
زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی را در صورت شهادت اسیر ابوهواش تهدید کرد و گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین آن را عملیات ترور قلمداد و با آن بر اساس اصل پاسخ به عملیات ترور برخورد می کند.
شایان ذکر است اسیر ابو هواش از 27 ماه اکتبر سال 2020 بازداشت شده است. او برای مدت 6 ماه به بازداشتگاه اداری منتقل شد. وی متاهل و دارای 5 فرزند است، بارها قبلا بازداشت شده و مبارزه خودش را با بازداشت اداری از سال 2003 آغاز کرده است. ابوهواش در مجموع 8 سال زندانی بوده که از این مدت 52 ماهش را بازداشت اداری بوده است.
به گزارش شبکه المیادین، عماد ابو هواش برادر هشام ابو هواش اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر گفت: هشام هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.
هشام ابو هواش در اعتراض به بازداشت اداری خود در زندان های اسرائیل (بازداشت بدون تفهیم اتهام و محاکمه) از حدود 140 روز اعتصاب غذا کرده است.

فراخوان تجمع در حمایت از اسیر ابوهواش در رام الله
به گزارش خبرگزاری شهاب، فعالان فلسطینی برای برگزاری تجمع فردا دوشنبه در میدان المناره در شهر رام الله برای همبستگی با اسیر هشام ابوهواش فراخوان دادند.
 
بیانیه گروههای مقاومت فلسطینی
به گزارش شبکه المیادین ازغزه، گروه‌های مقاومت فلسطینی شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند هشام ابو هواش (اسیر فلسطینی که از حدود ۱۴۰ روز پیش اعتصاب غذا کرده است) در میدان مبارزه علیه دشمن صهیونیست تنها نیست بلکه گروه‌های مقاومت در کنار او ایستاده اند و از او پشتیبانی می‌کنند، چون مسئله اسرا در صدر اولویت‌های گروه‌های مقاومت قرار دارد.
گروههای مقاومت فلسطینی همچنین تاکید کردند از ملت خود می‌خواهیم یک پویش گسترده مردمی راه اندازی کنند و برای حمایت از هشام ابو هواش اراضی فلسطین اشغالی را به آتش بکشند.

سرکوب تجمع همبستگی با اسیر هشام ابوهواش در شهر ام الفحم
به گزارش خبرگزاری شهاب، نیروهای رژیم صهیونیستی تجمع همبستگی با اسیر هشام ابوهواش را در ورودی شهر ام الفحم سرکوب کردند.

هشدار دبیر کل جنبش فلسطینی الاحرار به دشمن صهیونیستی درباره ابوهواش 
به گزارش یونیوز، دبیر کل جنبش فلسطینی الاحرار در حاشیه فعالیت اعلام همبستگی با اسیر فلسطینی هشام ابو هواش سکوت مجامع بین المللی در قبال ادامه اعتصاب این اسیر فلسطینی را محکوم کرد. ابو هلال گفت: از همه طرف ها و کشورهایی که قدرت تاثیر گذاری بر دشمن اشغالگر دارند می خواهیم با اعمال فشار بر دشمن، برای آزادی وی تلاش کنند. ابو هلال گفت، نیروهای مقاومت فلسطین به دشمن صهیونیستی هشدار می دهند که در صورت شهادت ابو هواش، همه منطقه با بحران مواجه خواهد شد.


وضعیت جسمانی و سلامتی هشام ابو هواش وخیم است
به گزارش شبکه المیادین از فلسطین اشغالی، جمعیت « واعد» در امور اسیران فلسطینی روز یکشنبه اعلام کرد بروزعلائم خطرناک در وضعیت جسمانی و سلامتی هشام ابو هواش اسیر فلسطینی که از 140 روز پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، حاکی از این است که این اسیر فلسطینی بیش از هر زمان دیگری به پایان زندگی و از دست دادن جان نزدیک شده است.

هشام  در کما 
به گزارش شبکه المیادین، عماد ابو هواش برادر هشام ابو هواش اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر اعلام کرد برادرش در کُمای کامل بسر می برد.

نظر شما