شناسهٔ خبر: 51729545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در اطلاعیه‌ای :

هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد

هواشناسی مازندران با اعلام هشدار قرمز برای هرگونه فعالیت‌های دریایی، اعلام کرد که دریای خزر از بعدازظهر امروز یکشنبه با شکل‌گیری جریان تراز میانی جو، مواج می‌شود و ارتفاع امواج در این دریا به سه متر خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هواشناسی مازندران در این هشدار که روز شنبه 11 دی منتشر شد، اعلام کرد که جریان شمالی سطح زمین همراه با عبور موج تراز میانی جو از اواخر وقت یک‌شنبه شکل می‌گیرد و تا پایان بعدازظهر سه‌شنبه ادامه خواهد یافت

بر اساس این پیش‌بینی، طی این مدت سرعت وزش باد شدید تا 18 متر بر ثانیه از سمت غرب و شمال غربی خواهد رسید که نتیجه آن شکل‌گیری امواج تا ارتفاع موج 2.5 تا 3 متر خواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که طی مدت استقرار این سامانه در دریای خزر احتمال خسارت به سازه‌های دریایی و ساحلی و اسکله‌ها، غرق شدن شناورهای سبک و سنگین و صیادی وجود دارد و توصیه کرد که تمامی فعالیت‌های دریایی در این مدت ممنوع و تمهیدات لازم برای محافظت از سازه‌ها و شناورها اندیشیده شود.

فعالیت عادی دریایی در خزر تنها درزمانی که ارتفاع امواج کمتر از یک متر باشد، امکان‌پذیر است. در صورت شکل‌گیری امواج بیشتر از یک متر و حداکثر تا ۲ متر هرگونه فعالیت دریایی با مخاطره همراه می‌شود و باید با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه همراه باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌‌دهد هوای مازندران امروز یکشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و دامنه‌ها صاف تا نیمه‌ابری است.

احمد اسدی افزود: روز دوشنبه وضعیت جوی استان سرد و بارانی و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بابیان اینکه آسمان مازندران سه‌شنبه صاف تا نیمه‌ابری با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود گفت: چهارشنبه مجدداً ابری و بارانی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی بارش برف را خواهیم داشت.

اسدی افزود: روز‌های پنجشنبه و جمعه آسمان آستان آفتابی با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

 

نظر شما