شناسهٔ خبر: 59370560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هوای بوشهر ابری و دریا مواج می‌شود

هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان، بارش پراکنده باران و وزش باد به‌نسبت شدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی از فردا یک‌شنبه با ورود سامانه بارشی به استان، برای روز‌های یکشنب تا سه‌شنبه بارش پراکنده باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد به‌نسبت شدید در برخی ساعت‌ها پیش‌بینی می‌شود.

زهرا راستگو با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی درباره وزش باد، گفت: وزش باد به‌نسبت شدید و گاهی شدید شرقی گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا (۱۰۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر) در سواحل و فراساحل استان با تمرکز بر مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شدن شناگران دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان گفت: جهت وزش باد متغیر از عصر امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی در ساعت‌هایی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

راستگو گفت: در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۴، مد اول ساعت ۱۱:۱۲، جزر دوم ساعت ۱۸:۳۱ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۴ خواهد بود.

نظر شما