شناسهٔ خبر: 44890792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

خزر از امشب برای فعالیت دریایی ممنوع است

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران، از امشب تا روز سه شنبه شرایط دریای خزر مواج بوده و برای تمامی فعالیت‌های دریایی ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: با توجه به نفوذ سامانه پرفشار جوی ، از امشب یکشنبه ۱۴دی ، دریای خزر مواج می‌شود که تا سه‌شنبه ۱۶ دی ادامه دارد.

احمد اسدی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، سرعت وزش باد در این مدت در سواحل تا ۱۰متر بر ثانیه و دور از ساحل تا ۱۲متر بر ثانیه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران پاره شدن تور‌های صیادی و صدمه دیدن شناور‌های سبک را از اثرات این سامانه عنوان کرد و به صیادان هشدار داد به دلیل مواج شدن دریا در این مدت از فعالیت‌های دریایی خودداری کنند.

وی بابیان اینکه بارندگی‌ها نیز از عصر امروز در مازندران آغاز می‌شود، گفت: این بارش‌ها در برخی ساعات و به صورت پراکنده خواهد بود و تا سه‌شنبه ادامه دارد.

اسدی افزود: از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوای استان پایدار و صاف تا نیمه ابری خواهد بود و تا ۱۰ روز آینده سامانه سرد و بارشی که به مرکبات خسارت وارد کند نخواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته بلده با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و کیاسر با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب  و گرم‌ترین مناطق مازندران بودند.

 

نظر شما