شناسهٔ خبر: 51706459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

تصمیمات اقتصادی و مطالبات مردم از نمایندگان مجلس باید تغییر کند

ابوترابی فرد عزت اقتصادی ایران را در گرو تصمیمات درست دولتمردان دانست و گفت: بدون کار و تولید و مدیریت مصرف در کشور توسط مردم، امکان عزت اقتصادی نیست ما باید عوض شویم؛ مسئولین باید عوض شوند، تصمیمات باید تغییر کند و زندگی ها باید متحول شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، جمعه شب(۱۰ دی) در ویژه برنامه «بصیرت فاطمی، مکتب سلیمانی» که به مناسبت پاسداشت حماسه نهم دی در مسجد امام سجادعلیه السلام بولوار قدس برگزار شد، با بیان اینکه مردم کرمان تربیت یافته در مدرسه سرباز  مقتدر نظام اسلامی سردار سلیمانی هستند؛ مطالبی راجع به عزت انسان بیان کرد.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه قرآن کریم «مَنْ کانَ یُریِدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً اِلَیهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالُحَ یَرْفَعُهُ و.../۱۰ فاطر» اظهار کرد: افراد بشر بر اساس نوع آفرینش و فطرت انسانی خود طالب عزت، پیروزی، شکست ناپذیری و طالب قدرت هستند و دوست دارند عزیز بوده و از هر مرتبه ای از خواری و ضعف و شکست دور باشند زیرا خدا انسان را اینگونه آفریده است و انبیای الهی برای فراهم آوردن زمینه دستیابی بشر و جامعه بشری به قله های رفیع از عزت و اقتدار مبعوث شدند.

 

 

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام پیام آور عزت برای جامعه بشری و پیام آور قدرت و آراستگی به بالاترین مراتب از کمال است؛ تصریح کرد: مردم به رهبرانی عشق می ورزند که راه را برای افزایش عزت و اقتدار آنها هموار کنند و یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی فراهم آوردن زمینه حرکت ملت ایران و امت اسلام به سوی عزت و اقتدار است.

 


حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه امام(ره) راه را برای عزت ایران هموار کرد؛ یادآور شد: در این حدود بیش از یکصد و پنجاه سال از تاریخ قاجار و پهلوی به طور خاص هر روز از تاریخ ایران زمینه فروپاشی اقتدار ملت ایران و تجزیه کشور را فراهم می کردند و  ایران زمان صفویه یک ایران عزیز و مقتدر است و ایران زمان قاجار و پهلوی یک ایران ذلیل و شکست خورده که بیش از پنجاه درصد خاک آن تجزیه شد.

 

 

وی با افزودن اینکه شاه وقت با ذلت و خواری بدون کمترین احترام از ایران تبعید شد و این وضع ما بود که یک درجه دار آمریکایی به افسران عالی رتبه ارتش ایران حکومت می کرد؛ آغاز راه عزت بخشی که امام راحل با مخالفت به کاپیتولاسیون آغاز کرد را مورد توجه قرار داد و  خاطرنشان کرد: حرکت انقلاب حرکت عزت آفرین بود و امام ایران تحت سلطه دنیای استکبار را به ایران مقتدر عزیز شکست ناپذیر و ایستاده در برابر همه دنیای استکبار تبدیل کرد که کار استثنایی است.

 

 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در طول چهار دهه این حرکت عزت آفرین و کار بزرگ امام، توسط خلف صالح ایشان، رهبریِ معظم انقلاب و سربازان تربیت یافته در این مدرسه همچون سردار سرافراز سلیمانی ادامه یافته و سوال جدی این است که این عزت چگونه خلق شده است و ملتی که هیچ منزلتی نداشت و کمترین شأنی برای او قابل نبودند مبدل به یک ملت مقتدر و عزیز و عزت آفرین شده است؟

 

 


وی گفت: قرآن کریم به این سوال پاسخ می دهد« مَنْ کانَ یرِیدُ اَلْعِزَّهَ فَلِلّهِ اَلْعِزَّهُ جَمِیعاً ...»کسانی که در اندیشه دستیابی به عزت هستید آگاه باشید تمام عزت برای خداوند متعال است و اوست که عزیز است؛ عزت ثمره دست داشتن به عالی ترین مرتبه حیات و بی نیازی است و خدا در قله عزت است و دیگران در برابر او ذلیل هستند.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر فردی از افراد بشر و هر پدیده‌ای به میزان ارتباط خود با خدای متعال عزیز و از دیگران بی نیاز می شود؛ خاطرنشان کرد: اینکه می بینید امام با قدرت در برابر همه دنیا می ایستاد برای این است که تکیه گاه او خدا بود و اینکه نهیب می زند به دشمنان به خاطر عزت و قدرتی است که ثمره ارتباط با خداوند متعال است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشران حرکت در مسیر قرب به خداوند متعال را عمل صالح عنوان و بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی عمل صالح است و هر کس عزیز است با عمل صالح به همه قدرت های ظاهری دنیا بی اعتنا می شود و این عمل صالح بود که او (حاج قاسم) را به خدا نزدیک و عزیز کرد.

 

 


حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: در ماجرای فرزند حضرت نوح، پدر بانگ برآورد و فرزندش را صدا کرد که تنها راه نجات پیوستن به اهل ایمان است وگر نه غرق خواهی شد اما او اجابت نکرد، هنگامی که پدر خواست خدا او را نجات دهد خدا گفت مواظب کلامت باش او فرزندت نیست او عمل است، عمل فاسد؛ لذا انسان ها دو گروه هستند عمل صالح و عمل فاسد که حاج قاسم عمل صالح بود لذا عزیز بود و برای ملت ایران هم عزت خلق کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم حاج قاسم عراق را از حلقوم داعش و آمریکا بیرون آورد و برای همین مردم عراق از این شخصیت تربیت یافته در مکتب اسلام تجلیل می کنند و در سالگرد او سوگوار هستند؛ بیان کرد: او قهرمانان لبنان و عراق و سوریه و فلسطین و... را در اریکه عزت قرار داد چون خود عزیز بود.

 

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه ۹ دی نیز هم کلمه طیبه است و هم یک عمل صالح که در تاریخ سیاسی ایران نقش محوری ایفا و راه را برای خلق اقتداری دیگر هموار کرد؛ افزود: ۹ دی، عزت و بصیرت و شعور و ایثار و حضور به هنگام ملت در برابر نگاه جامعه جهانی به نمایش گذاشت و توطئه ها را خنثی کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و ملت ایران به میزان تقرب خود به خداوند، عزیز هستند، اگر در عرصه های اقتصادی مدیران کشور تصمیمات درست اتخاذ کنند عمل صالح است اما اگر تصمیم بی ریشه و سطحی اتخاذ کنند عمل فاسد است؛ عزت اقتصادی ایران در گرو عمل صالح یعنی تصمیمات درست دولتمردان است که راه را برای عزت اقتصادی هموار می کند، همانطور که عزت دفاعی ما مرهون تصمیم درست فرماندهان نظامی و مقام معظم رهبری است.

 

 

ابوترابی فرد گفت: حاج قاسم سلیمانی ها در سایه تجربه دفاع مقدس برای خلق قدرت دفاعی تصمیمات درست گرفتند و درست اجرا کردند و ما امروز عزت دفاعی داریم و در عزت سیاسی امروز ایران یکی از چند قدرت اول منطقه و دنیا است که دستاورد راهبرد رهبر معظم انقلاب و امام راحل است.

 

 

وی قدرت فرامنطقه ای ایران را ثمره عمل صالح دانست و با افزودن اینکه ما مردم هم در عرصه‌های اقتصادی درست عمل نمی کنیم؛ کار درست و بهره وری در زندگی و مصرف در زندگی ما چگونه است؟ اظهار کرد: بدون کار و تولید و مدیریت مصرف در کشور توسط مردم، امکان عزت اقتصادی نیست ما باید عوض شویم؛ مسئولین باید عوض شوند، تصمیمات باید تغییر کند و زندگی ها باید متحول شود؛ مطالبات درستی از نمایندگان نداریم.

 

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: باید از نماینده بخواهیم برای اینکه کیفیت خدمت به مردم افزایش پیدا کند چه قدمی برداشتی؟ برای اینکه ارزش پول ملی حفظ شود نمایندگان ملت چه قدمی برداشتند؟ برای حفظ ارزش پول ملی چه؟ اینها مسائل ما است و آسفالت و گاز و آب و فرودگاه مطالبه از نماینده نیست.

 

 

 

وی تأکید کرد: باید تغییر کنیم و الا اقتدار اقتصادی با تغییر چند نفر محقق نمی شود؛ اگر اقتدار دفاعی اینجوری به دست آمده هشت سال جنگ داشته با فرماندهی شایسته و رزمندگان و ... اقتدار  اقتصادی هم با برنامه و کار و تلاش به دست خواهد آمد و بهره وری را در کشور باید ارتقا ببخشیم که در طول چهل سال گذشته صفر بوده و با تولید و کار بیشتر، هزینه کمتر و پس انداز بیشتر باید به سمت واقعیت اقتصاد و خلق ثروت برود و با سرمایه هایی که داریم این راه را خواهیم رفت.

پایان پیام/80

نظر شما