شناسهٔ خبر: 51685166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم حماسه ۹‌ دی‌ماه در سراسر استان اردبیل برگزار شد+فیلم

گروه استان‌ها -- همزمان با سالروز گرامیداشت حماسه ۹دی‌ماه برنامه‌های مختلفی در سراسر استان و در مصلای اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با حضور باشکوه مردم ولایتمدار اردبیل برگزار شد و این حماسه بزرگ در اردبیل گرامی داشته شد.

امروز از پیر و جوان و کودک و نوجوان گرفته تا مرد و زن همه آمده بودند تا بار دیگر نشان دهند که مردم ولایتمدار اردبیل در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز حاضر بوده و همیشه پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌مانند.

جوانان اردبیلی که با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران به مصلای اردبیل آمده بودند شعارهای مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و اعلام کردند که دشمنان و استکبار جهانی و فتنه‌گران هیچ کاری برای از بین بردن وحدت و همدلی ملت ایران نمی‌‌توانند بکنند.وحدت و همدلی ملت ایران خنثی‌کننده نقشه‌های دشمنان است و دشمنان و استکبار جهانی به هیچ وجه نمی‌توانند این وحدت و همدلی ملت ایران را به هم بزنند.

امروز مردم ولایتمدار اردبیل بار دیگر با حضور حماسی خود در گرامیداشت حماسه 9 دی نشان دادند که همیشه پای آرمان‌ها و ارزش های نظام، رهبری، انقلاب و شهدا بوده و تا آخرین نفس از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و ولایتمداری، بصیرت و هوشیاری خود را به همگان نشان دادند.

9 دی تجلی میثاق امت با ولایت است

حجت‌الاسلام احد صادقیان نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری استان اردبیل در همایش میثاق امت با ولایت شهرستان اصلاندوز مغان اظهار داشت: در سال 88 دشمن با فتنه‌ها و نقشه‌های شوم خود و با اهدافی علیه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد میدان شد اما با بصیرت مردم این نقشه‌های نقش برآب شد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی همواره به دنبال طراحی و اجرای نقشه‌های شوم هستند افزود: فتنه گران و دشمنان ایران اسلامی در جریانات سال 88 با استفاده و بهره‌گیری از افراد بی‌بصیرت فتنه‌گری خود را شروع کرد اما بازهم ملت عزیز ایران با تبعیت از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری در مقابل آنان ایستادند.

صادقیان بصیرت را تشخیص حق از باطل دانست و تصریح کرد: 9 دی ماه و سایر ایام الله ها نباید فراموش شوند چراکه پیام 9 دی این بود که مردم ایران اسلامی همواره ولایت مدار هستند و با بصیرت و آگاهی خود اجازه حرکت به دشمنان را نخواهند داد و به همین دلیل به عنوان تجلی میثاق امت با ولایت شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری استان اردبیل با اشاره به جنگ نرم دشمنان ایران اسلامی، بیان کرد: امروز دشمن از طریق جنگ نرم و فضای سایبری فعالیت‌های شوم خود را علیه ملت بزرگ ایران اجرا می‌کند اما باید با بصیرت خود بیدار باشیم به ویژه جوانان و نوجوانان ما که باید در مقابل استکبار جهانی بایستیم و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنیم.

وی دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را وظیفه ملت بزرگ ایران اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: رهبری مقام معظم رهبری در سال 88 سبب حماسه بزرگ مردم ولایت مدار، حسینی و عاشورایی ایران اسلامی شد و امروز نیز اولویت اول کشور مهار شیوع بیماری ویروسی کرونا در سطح کشور است که خوشبختانه دولت مردمی سیزدهم هم این موضوع مهم را در دستور کار خود قرار داده است و امروز وظیفه اصلی ملت بزرگ ایران اسلامی دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف است.

حماسه 9دی‌ماه برگ زرین در تاریخ انقلاب است

 حجت‌‌الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر اظهار کرد: حماسه 9 دی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری باشکوه این مراسم به‌کارگیریم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی بیان کرد: پایه‌های مکتب سلیمانی چهار رکن اصلی ولایتمداری، اخلاص، مقاومت در مقابل دشمنان و فروتنی و مهربانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین‌شهر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نباید به حاج قاسم به چشم یک فرد نگاه کنیم بلکه به چشم یک مکتب،یک راه و یک مدرسه درس آموز بنگریم چرا که  شهادت سردار عزیز و شخصیتش یک مکتب و مدرسه  درس‌آموز برای ملت شد.

وی افزود: بابد همه تلاش کنیم که مکتب شهید سلیمانی به جوانان و آحاد مردم انتقال یابد تا در گام دوم انقلاب اسلامی حاج قاسم های زیادی برای جامعه ایران اسلامی تربیت و پرورش یابد.

آری، امروز بار دیگری از برگ زرین تاریخ در استان اردبیل رقم خورد و مردم نشان دادند که همیشه پای نظام و انقلاب ایستاده و با جان و دل از آن دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/145/ش

نظر شما