شناسهٔ خبر: 51652896 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

جزییات جدید از پرونده قتل بابک خرمدین / دختر خانواده بخاطر درخواست حق‌السکوت به قتل رسید

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، جزییاتی تازه از پرونده قتل بابک خرمدین را که به دست پدر و مادرش به قتل رسیده بود، تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در برنامه تلویزیونی «انتهای الوند» که از شبکه دوم سیما پخش شد، گفت: یکی از پرونده‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد مربوط به جسد مُثله‌شده‌ای در غرب تهران بود که بازتاب‌های خبری بسیار داشت و اذهان عمومی جریحه‌دار شد. این پرونده جزء اقدامات پیچیده و علمی پلیس در کشف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به محض اعلام پیداشدن جسد در نزدیکی سطل زباله، کارآگاهان ما از اداره تشخیص هویت در محل حضور یافتند و با قطعات بدن شخصی که کشته شده بود مواجه شدند. مقداری از مچ دست، آرنج و پاها بدون سر و تنه کشف شده بود. با آزمایشگاه‌های علمی هویت مقتول کشف شد و از همان زمان محل زندگی و افرادی که ممکن بوده او را به قتل رسانده باشند کشف شدند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: با رصدهایی که انجام شد در کمتر از ۶ ساعت توانستیم هویت مقتول و انگیزه قاتلان و هویت آنان را شناسایی کنیم. قاتلین خودشان را ابتدا معرفی نکردند و با معرفی هویت مقتول، کاراگاهان به دنبال محل سکونت رفتند و با پایش‌های محلی و تحقیقات از مطلعین محلی و معاینات، به این شک کردند که اعضای خانواده (پدر و مادر) در این قتل مشارکت داشته باشند. این ماجرا آزاردهنده بود که پدر و مادری در قتل فرزندشان همدست باشند و او را مثله کنند. پس از مظنون‌شدن به این دو نفر، آنان بازجویی و در نهایت اقرار کردند و در نهایت به قتل داماد این خانواده رسیدیم.

سرهنگ نثاری توضیح داد: در تحقیقات اولیه پدر و مادر منکر جنایت بودند و با آزمایشگاه‌های علمی و مجهز و نمونه‌هایی که از خانه بدست آوردیم مجبور شدند اقرار کنند. جامعه روانشناسان نیز علاقه‌مند به پیگیری این مجرم بودند. این فرد تحت فشارهای روحی بود و مشکلات بین پدر و فرزند دامنه‌دار بوده است. داماد این خانواده نیز به دلیل اختلاف با دختر چند بار مورد نصیحت پدر خانواده قرار می‌گیرد و نصیحت‌ها کارساز نبوده و در نهایت به منزل دعوت شده، داخل غذایش سم می‌ریزند و او را قطعه قطعه می‌کنند. دختر پس از مدتی دچار عذاب وجدان می‌شود زیرا همدست قتل همسر خود بوده و از پدرش حق‌السکوت درخواست می‌کند و در نهایت این امر موجب می‌شود دختر را نیز از سر راه به همین روش به قتل برسانند.

منبع: مهر

نظر شما