شناسهٔ خبر: 51624849 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چین ماهواره جدید رصد منابع را به فضا فرستاد

چین یک ماهواره جدید رصد منابع از مرکز «تایووان» در استان شانشی در شمال این کشور در مدار زمین قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، چین روز گذشته یک ماهواره جدید رصد منابع از مرکز «تایووان» در استان شانشی در شمال این کشور در مدار زمین قرار داد.

این ماهواره ساخته شده توسط آکادمی فناوری فضایی چین در مدار سنکرون خورشیدی کار خواهد کرد و یک دوربین نزدیک مادون قرمز و یک دوربین طیفی و یک دوربین مادون قرمز حمل می کند.

یک ماهواره دیگر با همین کارکرد به نام «ZY-۱ ۰۲D» در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ به مدار فرستاده شد. این دو ماهواره منبع شبکه‌ای را تشکیل خواهند داد تا نیاز فعلی به داده‌های سنجش از دور با وضوح متوسط ​​در نظارت و بررسی منابع طبیعی، اکتشافات معدنی و پایش محیط زمین شناسی را برطرف کنند.

آنها همچنین خدماتی را برای بخش‌هایی مانند کاهش بلایا، حفاظت از محیط زیست، توسعه مسکن، حمل و نقل و کشاورزی ارائه خواهند کرد.

موشک حامل  «لانگ مارچ – ۴ سی» همچنین یک ماهواره متعلق به دانشکده ۱۰۱ پکن را به مدار فرستاد؛ ماهواره متعلق به این دانشکده محموله‌هایی مانند دوربین تصویربرداری کوچک، تجهیزات پردازش هوشمند و تجهیزاتی برای انجام آزمایشات بر روی تولید ترموالکتریک نیمه رسانا را حمل می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما