شناسهٔ خبر: 51570797 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس برای سومین روز پیاپی رکورد کرونایی خود را جابه‌جا کرد

انگلیس طبق آمار دفتر آمار ملی این کشور برای سومین روز پیاپی در تعداد مبتلایان به کرونا رکورد زده و بیش از ۱۲۲ هزار مورد جدید را ثبت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، انگلیس با ثبت بیش از ۱۲۲ هزار مورد جدید ابتلا در یک روز، برای سومین روز متوالی رکورد زد.

امروز (جمعه) در انگلیس ۱۲۲ هزار و ۱۸۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ گزارش شده است و این سومین روز متوالی است که انگلیس در تعداد مبتلایان روزنانه خود رکورد می‌زند.

آمار جدید نشان می‌دهد که پذیرش‌های بیمارستانی به شدت در حال افزایش است و در لندن نسبت به هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است.

سرویس سلامت ملی انگلیس اعلام کرد که تا ۸ صبح امروز، بیش از ۲ هزار نفر به خاطر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که از ۲۵ فوریه سال جاری میلادی، این بالاترین رقم گزارش شده است. در سراسر انگلیس نیز تعداد پذیرش‌های بیمارستانی ۵۵ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

به گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، در هفته گذشته از هر ۲۰ لندن نشین، ۱ نفر مبتلا به کووید-۱۹ بوده است و پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری این آمار به ۱ نفر از هر ۱۰ نفر برسد.

اکنون بسیاری از صنایع و شبکه‌های حمل‌و‌نقل با کمبود کارکنان دست‌وپنجه نرم می‌کنند چراکه در شرایط همه‌گیری فعلی، بسیاری از کارکنان خود را ایزوله کرده‌اند. در همین حال، دولت محافظه‌کار بوریس جانسون در تلاش است تا برای محدود کردن تأثیرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری، محدودیت‌ها را تاحدی کاهش دهد. در همین راستا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد دوره قانونی قرنطینه شخصی را از ۱۰ روز به ۷ روز کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما