شناسهٔ خبر: 51590409 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اُمیکرون، سویه غالب در پرتغال شد

مقامات پرتغال اعلام کردند سویه اُمیکرون به سویه غالب در این کشور بدل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، مقامات بهداشتی پرتغال اعلام کرده اند سویه جدید اُمیکرون در سایه بالاگرفتن شیوع این ویروس به سویه غالب در کشور بدل شده است.

اداره کل بهداشت پرتغال امروز (شنبه) گفت: سویه اُمیکرون، به سویه غالب بدل شده و ۶۱.۵ درصد از موارد را طبق آمار بدست آمده در تاریخ ۲۲ دسامبر تشکیل داده است.

این رویداد پس از آن اتفاق می‌افتد که مقامات بهداشتی پرتغال روز گذشته ۱۱ مورد مرگ و ۱۲ هزار و ۹۴۳ ابتلای جدید به کرونا در خلال ۲۴ ساعت را به ثبت رساند که این عدد، بالاترین رقم از اواخر ژانویه محسوب می‌شود.

چند روز پیش نیز «مرکز کنترل و پشیگیری بیماری» آمریکا (CDC) اعلام کرد کمتراز سه هفته از گزارش کشف نخستین مورد ابتلا به سویه امیکرون، این سویه جدید از کرونا به سویه غالب در آمریکا بدل شده است؛ بطوری که بیش از ۷۳ درصد از موارد ابتلای جدید به کرونا را شامل می‌شود.

گفتنی است با شیوع سویه امیکرون بیش از ۴۵۰۰ پرواز در طول تعطیلات کریسمس در سراسر جهان لغو شد. این در حالی است که موج روزافزون ابتلا به سویه امیکرون موجب اطمینان نداشتن و گرفتاری برای مسافران تعطیلات کریسمس شده است.

«آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در سخنانی تاکید کرد که تجمع‌های بزرگی که در ایام تعطیلات برگزار می‌شوند، حتی برای کسانی که دوز بوستر یا تقویتی واکسن کرونا را تزریق کرده اند، غیر ایمن است.

پیشتر سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره آنکه سرعت انتقال سویه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» سریعتر از سویه‌های قبلی است، اعلام کرد که این سویه بر افراد واکسینه شده و بهبود یافته نیز تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما