شناسهٔ خبر: 51564051 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار وزیر بهداشت انگلیس درباره پر شدن بیمارستان‌ها همزمان با شیوع سویه اُمیکرون

همزمان با شیوع سریع سویه امیکرون، ساجد جاوید از پر شدن بیمارستان‌های این کشور سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، در پی شیوع سریع سویه امیکرون کرونا در انگلیس، ساجد جاوید، وزیر بهداشت این کشور در خصوص پر شدن بیمارستان‌ها هشدار داد.

ساجد جاوید در بیانیه‌ای گفت با افزایش موارد ابتلا به امیکرون، «سرویس سلامت همگانی» (NHS) در خطر این قرار دارد که با حجم بیمارانی بیش از ظرفیت خود روبرو شود. او همچنین اعلام کرد پس از انتشار آمار‌های جدیدی که نشان از رکورد زدن مواد ابتلا به کرونا در انگلیس داشت، مسئولان کشورش در حال رصد ساعت به ساعت داده‌ها در این ارتباط هستند.

وزیر بهداشت انگلیس گفت: پذیرش بیمارستان‌ها در حال افزایش است و ما نمی‌توانیم خطر اینکه «سرویس سلامت همگانی» با بیش از ظرفیت گنجایش خود روبرو شود را بپذیریم. این تحلیل داده‌ها در مرحله نخست است و ما به رصد ساعت به ساعت داده‌ها ادامه می‌دهیم.

او همچنین اعلام کرد برای تعیین اینکه در گام‌های بعدی چه باید کرد فعلا بسیار زود است.

اظهارات ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس در حالی بیان می‌شود که انگلیس روز گذشته از ابتلای روزانه ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ نفر دیگر به کرونا ظرف ۲۴ ساعت خبر داد؛ رقمی که بالاترین آمار ابتلا به کرونا از زمان شروع همه گیری در این کشور است.

روز چهارشنبه نیز آمار‌ها از ابتلای بیش از ۱۰۶ هزار نفر به کرونا در انگلیس حکایت داشت.

گفتنی است روز گذشته نیز خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در گزارشی اعلام کرده بود شیوع سویه اُمیکرون کرونا در کشور‌های اروپایی و افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا در این قاره، دولت‌ها را بار دیگر مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما