شناسهٔ خبر: 51570423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

لیجیان: آمریکا باید همه تحریم‌های علیه ایران را بردارد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال از مشخص شدن تاریخ ازسرگیری مذاکرات وین، تاکید کرد آمریکا به عنوان مقصر خروج از برجام، باید سیاست اشتباه فشار حداکثری را تغییر دهد و همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز (جمعه) خود، در واکنش به اعلام تاریخ دور جدید مذاکرات در وین گفت: چین از دور هشتم مذاکرات در وین در خصوص ازسرگیری پایبندی به برجام استقبال می‌کند.

لیجیان: آمریکا باید همه تحریم‌های علیه ایران را بردارد

وی افزود: امیدواریم همه طرف‌ها نگرشی جدی اتخاذ و بر مسائل باقی‌مانده تمرکز کنند و به پیش بردن مذاکرات برای به دست آمدن نتایج سریع ادامه دهند.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: مایلم تکرار کنم که آمریکا به عنوان مقصر بحران هسته‌ای ایران باید سیاست اشتباه فشار حداکثری علیه این کشور را تغییر دهد و همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و دست‌درازی‌های قضایی علیه طرف‌های ثالث را بردارد.

وی در ادامه گفت: بر این اساس ایران باید پایبندی کامل خود را از سر بگیرد.

لیجیان سپس تصریح کرد: چین به ایفای نقش فعال و سازنده ادامه خواهد داد و با همه طرف‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر درست در زودترین زمان ادامه خواهد داد. در این حین، ما قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود محافظت خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما