شناسهٔ خبر: 51591763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مخالفت امارات با اقدامات اسرائیل علیه ایران

تلویزیون اسرائیل از مخالفت امارات با تلاش‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود توافق عادی سازی میان تل آویو و ابوظبی، کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) اعلام کرد امارات مخالف تلاش‌های این رژیم برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران است.

مخالفت امارات با اقدامات اسرائیل علیه ایران

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: کشور‌های عربی که اسرائیل در پی «پیمان‌های ابراهیم» روابط گرمی با آن‌ها برقرار کرده، اکنون می‌گویند از دیدگاه آنها، تهدید‌های نظامی شیوه تعامل با ایران نیست.

این شبکه رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: در همین رابطه، امارات گفته است عادی سازی روابط به معنای همکاری نظامی میان این کشور با آمریکا و اسرائیل در حمله به ایران نیست.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: همکارای امارات و اسرائیل در زمینه‌های تجاری و گردشگری و حتی امنیتی شتاب چشمگیری پیدا کرده است؛ اما وقتی نوبت به حساس‌ترین موضوع منطقه‌ای که این روز‌ها به میان می‌آید، می‌رسد – یعنی پرونده هسته‌ای ایران- ابوظبی از تهدید‌های مستقیم در این رابطه اجتناب می‌کند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد انور قرقاش، مشاور سیاسی رئیس دولت امارات به تازگی در نشستی بین المللی گفته است: باید از رویارویی بزرگی که در آن آمریکا و یا کشور‌های منطقه درگیر می‌شوند، اجتناب کرد. به نفع ماست که به هر قیمتی شده، جلوی این مسأله را بگیریم. ما تلاش داریم تا کانال‌ها و پل‌های ارتباطی را با تمامی کشور‌ها – حتی آن کشور‌هایی که با آن‌ها اختلاف داریم – ایجاد کنیم.

روز گذشته یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای به مذاکرات وین و از طرح اضطراری تل آویو در صورت شکست مذاکرات خبر داد. لاپید در خصوص مفاد این طرح مدعی شد: «این طرح ترکیبی از چهار اهرم است که برای ایران چاره‌ای به جز دست کشیدن از اهداف هسته‌ای باقی نمی‌گذارد. این طرح شامل اقدامات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فشار دیپلماتیک بر ایران است.»

برچسب‌ها:

نظر شما