شناسهٔ خبر: 67344834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار وزیر خارجه نپال با مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد

وزیر امور خارجه نپال و معاون نخست وزیر این کشور با مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد دیدار و گفت‌گو کرد.

صاحب‌خبر -

 نارایان کاجی شرستا وزیر امور خارجه کشور نپال به همراه سرکنسول این کشور در تهران و دبیرکل اجرایی وزارت امور خارجه نپال که به منظور شرکت در «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران» به ایران سفر کرده‌اند از جاذبه‌های گردشگری منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بازدید کردند.

وزیر امور خارجه نپال و همراهانش ضمن بازدید از بزرگترین پل غیرخودرویی کشور «پل طبیعت» و ایستگاه گردشگری هوشمند، ساخت پل طبیعت با توجه به حفظ و پایداری محیط زیست را تحسین کردند.

شرستا همچنین با سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد ملاقات کرد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد ضمن معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد جهت توسعه روابط فرهنگی و گردشگری با شهر کاتماندو پایتخت کشور نپال و دیگر شهر‌های بزرگ این کشور اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه نپال نیز ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود به کشور ایران از حضور در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد ابراز خوشحالی و به ظرفیت‌های کم نظیر تهران و ایران برای توسعه گردشگری اشاره کرد.

او همچنین پیشنهاد داد مذاکرات فنی و تخصصی با محوریت توسعه فرهنگی و گردشگری شهری و تبادل گروه‌های کارشناسی در دستور کار طرفین قرار بگیرد.

همچنین در این ملاقات سرکنسول کشور نپال در تهران پیشنهاد انعقاد پیمان خواهر خواندگی تهران و کاتماندو را مطرح کرد که مقرر شد از سوی مدیریت شهری تهران و دستگاه دیپلماسی در دستور کار قرار بگیرد.

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد عضو سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) است و پیشنهاد میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری شهری جهان در سال ۲۰۲۵ در پایتخت توسط شهردار تهران مطرح 
شده است.

نوزدهمین اجلاس وزیران امورخارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به ACD دوشنبه چهارم تیرماه با سخنرانی علی باقری، سرپرست وزار امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در سال ۱۳۸۱ ایجاد شد و در حال حاضر کشورهایی، چون ایران، تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، برونئی، سنگاپور، کامبوج، ویتنام، میانمار، لائوس، نپال، روسیه، ترکیه، ژاپن، چین، مغولستان، کره جنوبی، هند، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، بوتان، کویت، بحرین، عربستان، قطر، امارات، عمان، فلسطین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

نظر شما