شناسهٔ خبر: 51521501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بارش باران هم چاره خشکسالی نیست

​تاج‌بخش گفت: ایران سال‌هاست که با مشکل خشکسالی مواجه است و این خشکسالی هم مربوط به خشکسالی آب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سحر تاج‌بخش رییس سازمان هواشناسی کشور در نشست خبری پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت: درحال پیگیری برای دریافت مطالبات خود از ایرلاین‌ها هستیم.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با این‌موضوع که آیا بارش‌های زمستانی می‌تواند مسئله کمبود آب را در کشور جبران کند، گفت: این کشور سالیان سال با مشکل خشکسالی مواجه است و این خشکسالی هم مربوط به خشکسالی آب است.

این مقام مسئول گفت: مسئله خشکسالی در سه گروه مختلف از جمله خشکسالی هواشناسی، خشکسالی کشاورزی، خشکسالی آب تقسیم‌بندی می‌شود و در حوزه آب هم ما در آب‌های سطحی و آب‌های زیرزمینی با خشکسالی بسیار زیادی مواجه هستیم و سالیان سال این خشکسالی برطرف نخواهد شد.

تاجبخش ادامه داد: اگر چندین سال به طور مداوم هم در نیمه دوم سال شاهد بارش باران باشیم باز هم مشکل خشکسالی برطرف نخواهد شد.

او گفت: به دلیل خشکسالی در حال حاضر با مسئله فرونشست زمین مواجه هستیم و در همین بخش باید مدیریت منابع آب و صرفه‌جویی در بخش مختلف صورت بگیرد.

رییس سازمان هواشناسی ادامه داد:  امروز حدود ۴۰ درصد از ظرفیت‌های زمینی کاسته شده و حتی اگر زمستان پربارشی هم داشته باشیم تنها بخش کمی از این خشکسالی ها جبران خواهد شد.

تاجبخش گفت: ما در بخش خشکسالی کشاورزی و خشکسالی آب با مشکل مواجه هستیم و باید مدیریت منابع داشته باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما