شناسهٔ خبر: 51483635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمای هوا و گرم شدن تنور مصرف گاز در خراسان رضوی

طرح پایش و کنترل مصرف گاز در ادارات و دستگاه های اجرایی خراسان رضوی ، برای مدیریت مصرف در ماه های سرد پیش رودر حال اجراست .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و پایش مصرف گاز در سطح ادارات مشهد و شهرستان‌ها انجام شده است.
 حسن افتخاری  افزود: مطابق بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری، تمام اداره‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح و استانداری‌ها مکلف به رعایت الگوی مصرف انرژی و دمای رفاه هستند.
وی گفت: در راستای اجرای دقیق این بخشنامه، شرکت گاز خراسان رضوی از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از ادارات سطح استان انجام داده که منجر به صدور ۴۷۹ اخطار و ۳ مورد قطع گاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که شرکت گاز استان با تشکیل گشت های پایش، دمای رفاه ادارات و ساختمان‌های دولتی را کنترل می کند افزود: ادارات و موسسات دولتی پرمصرف در مرحله اول اخطار کتبی دریافت نموده و در صورت مشاهده مجدد عدم رعایت صرفه جویی به دلیل رعایت نکردن دمای رفاه، جریان گاز طبیعی آنها با هماهنگی استانداری قطع خواهد شد.
افتخاری گفت: رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغار وقت اداری و خاموش نمودن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و در روزهای تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا A و B و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران از اصلی ترین نکات مطرح شده در بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری با موضوع مصرف بهینه در ادارت دولتی است.
وی افزود: ادارات، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی ملکف هستند در چهار ماه پایانی امسال حداقل ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_7401886"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3310565/7401886?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما