شناسهٔ خبر: 51483313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای جلوگیری از مهاجرت نیروی کار برنامه‌ریزی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که نیروی انسانی ماهر، نیروی محرکه توسعه است، گفت: بیش از ۹۰ درصد مهاجرت‌ها به خاطر معیشت و کسب شغل انجام می‌شود و برای جلوگیری از مهاجرت نیروی کار از استان باید اقدامات جدی انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مهاجرت نیروی کار و وضعیت تراکم جمعیت را یکی از چالش‌های مهم استان عنوان کرد و گفت:پایین بودن نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری، به مفهوم مطلوب بودن شاخص‌های اشتغال نیست، بلکه بخش زیادی از نیروی کار برای پیدا کردن شغل از استان مهاجرت کرده‌اند.

اوافزود: زمینه‌های جذب سرمایه گذار در همه حوزه‌ها را باید بهبود ببخشیم و مشکلات را رفع کنیم و ببینیم چرا سرمایه‌گذاران به استان‌های مجاور رفته و آنجا سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند؛ حتی باید به زمینه‌های فرهنگی برای جذب سرمایه گذاران هم حساس باشیم.

او خاطرنشان کرد: در آمایش سرزمین با توجه به ظرفیت‌های موجود، صنایعی که به صورت مکمل و یا تکمیل زنجیره تولید هستند را در اولویت قرار داده و در کنار آن به بحث بازار و بازاریابی باید توجه جدی داشت تا بتوانیم تولیدات استانی را صادر کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: نباید متقاضی محور عمل کرده و منتظر تقاضایی باشیم که بر اساس آن تصمیم بگیریم، بلکه باید نیاز استان را در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه دهیم.

رحمتی بیان کرد: استان شایستگی خیلی بیشتری نسبت به وضعیت موجود دارد و دست‌کم باید در بحث مدیریت داخل استان همه تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران انجام دهیم و نمایندگان مجلس استان هم به صورت همصدا کمک کنند تا مشکلات توسعه استان حل شود.

در این جلسه روند شاخص‌های کلان توسعه اجتماعی و اقتصادی استان در طول چهل سال گذشته و بودجه پیشنهادی استان برای سال ۱۴۰۱ بررسی شد.

سی مصوبه کارگروه امور زیربنایی که مربوط به طرح‌های جامع و تغییر کاربری اراضی بود نیز مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما