شناسهٔ خبر: 50934982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلسه مشترک نمایندگان مردم تبریز در مجلس و شورای شهر تبریز

دومین نشست مشترک نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تبریز، برای بررسی و پیگیری رفع مشکلات تبریز، امروز در عمارت ساعت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در این نشست که تعدادی از مشکلات شهر تبریز در حوزه شهرداری و سایر بخش‌ها مطرح شد، موضوع پیگیری لغو تشکیل بخش باسمنج و تفکیک از تبریز و موضوع حاشیه نشینی به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه حدود ۱۵ سال قبل تصویب شد که باسمنج به تبریز ملحق شود حتی تعهداتی هم داده شد گفت: متاسفانه یک جریان سیاسی خاص در تبریز معتقد بود که نباید تبریز بزرگ شود و ادعا می‌کردند که هرچه تبریز بزرگتر شود، اداره اش نیز سخت‌تر خواهد بود لذا در اواخر دولت قبل درخواست تاسیس بخش باسمنج را دادند.

اوافزود: این موضوع را در قالب سوال از وزیر کشور مطرح کردیم که باید با ابطال این مصوبه هیئت دولت جلوی تکرار این نوع اقدامات را در آینده بگیریم.

محمدحسین فرهنگی دیگر نماینده تبریز هم خواستار پیگیری دو مسیر ابطال و یا اصلاح این مصوبه شد و گفت: اولویت ما ابطال تشکیل باسمنج است که ایجاد بخش در حریم و اراضی شهر تبریز و خاوران، هم به ضرر باسمنج و هم به ضرر تبریز است.

مسعود پزشکیان نیز خواستار رفع مشکلات حمل و نقل عمومی برای انتقال افراد از شهر‌های اطراف به تبریز و خروج آن‌ها پس از اتمام ساعات کاری در تبریز شد و گفت: توسعه شهر‌ها فقط مشکلات را زیاد می‌کند و باید با توسعه خدمات حمل و نقلی اجازه ایجاد حاشیه نشینی و یا ایجاد چالش‌هایی مانندد باسمنج را ندهیم لذا من نیز پیگیر جلوگیری از کاهش حریم تبریز هستم.

حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس از اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط ریلی ایستگاه راه آهن تبریز - ایستگاه خاوران خبر داد و گفت: در خصوص حل مشکل قطعی آب تبریز نیز خوشبختانه با اصلاحات انجام شده در تابستان گذشته مشکلی نداشتیم، اما راه حل دائمی، انتقال آب ارس به تبریز است.

روح الله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس در خصوص مشکلات تبدیل وضعیت‌ها نیز گفت: علی رغم تدوین طرحی در مجلس برای حل مشکلات تبدیل وضعیت نیروها، دولت جدید بر ساماندهی نیروی انسانی حساسیت دارد و قرار براین شده است که لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه دهد.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هم با بیان اینکه ما باید به دنبال حق شهر تبریز باشیم، گفت: اصفهان ۷مگاوات برق دارد، اما سه استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان ۴مگاوات برق دارد لذا باید موانع و کمبود‌های مسیر توسعه را برداریم.

حجت الاسلام برگی رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه موضوع مهمی که در باسمنج به چشم می‌خورد بحث ساخت و ساز‌های غیرمجاز است، افزود: اگر جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در باسمنج گرفته نشود، حاشیه نشینی جدیدی این بار در باسمنج به وجود خواهد آمد؛ بخش شدن باسمنج هیچ ارزش افزوده‌ای برای مردم باسمنج نخواهد داشت و بهتر است امورات باسمنج را با ایجاد شهرداری منطقه ۱۱ تبریز پیگیری کنیم.

دیگر اعضای شورای شهر تبریز هم مواردی در زمینه ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تکمیل مترو، حاشیه نشینی، عدم پرداخت سهم دولت به شهرداری، نوسازی و خرید ماشین آلات ایمنی و آتش نشانی از جمله مواردی بود که برای بررسی و پیگیری رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

ا

برچسب‌ها:

نظر شما