شناسهٔ خبر: 51162958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش درآمد سرانه سفره مردم را رونق می‌دهد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری موجب افزایش درآمد سرانه می‌شود، گفت: افزایش درآمد سرانه سفره مردم را رونق می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از واحد‌های صنعتی و معدنی نمونه آذربایجان شرقی اعلام کرد: دولت خیزی را در حوزه صنعت و معدن ایجاد خواهد کرد که به زودی شاهد آن خواهیم بود.

او با بیان اینکه همدلی، هم افزایی و هم راستایی در توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: نگرش‌ها در آذربایجان شرقی باید نگرش فراملی باشد، چون با سه کشور همسایه هستیم.

او گفت: حضور فعال و دائمی در بازار‌های کشور‌های همسایه ضروری است و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این هدف محقق شود.

استاندارآذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعتگران استان راهکار‌های لازم را در این خصوص می‌دانند و اراده این کار را نیز دارند، گفت: مسئولان نیز باید در خدمت تولید باشند و فضای کسب و کار را ایجاد کنند.

خرم یادآور شد: ۱۹ نماینده آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ظرفیت بزرگی برای این استان هستند و پیگیر مسائل تولید و صنعت می‌باشند البته تمام مسئولان استان به دنبال رفع موانع تولید هستند.

او با تاکید بر رفع موانع تولید در استان اظهار کرد: باید کسانی که در تولید ایجاد مانع می‌کنند از کار کنار بروند.

او با بیان اینکه در حدود بیش از ۳۰ روزی که مسئولیت پذیرفتم ۳۶ کارخانه و واحد صنعتی را از نزدیک بازدید کردم، گفت: فاصله مدیریت تا بدنه زیاد است در حالی که باید مدیران با کارگران ارتباط نزدیک داشته باشند.

استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فاصله کم مدیر و کارگران موجب ایجاد ارتباطات معنادار، افزایش روحیه و بالا رفتن بهره وری می‌شود، اظهار کرد: بحران‌ها محصول بهره‌وری پایین هستند.

خرم با بیان اینکه تعدیل نیرو در استان وجود نداشته و بی تفاوتی بین مدیران و کارگران معنایی ندارد، گفت: باید الگوی مدیران موفق را در استان تکثیر دهیم.

او افزود: به کمک صنعتگران استان چرخه تولید را به صورت مضاعف و جهشی تقویت می‌کنیم تا تولید، اشتغال و ارزش افزوده افزایش یابد.

او همچنین با بیان اینکه زمان گفتار درمانی در اقتصاد و صنعت استان به سرآمده است، گفت: با مشخص شدن عارضه‌ها باید به صورت چابک به دنبال رفع موانع تولید باشیم.

استاندارآذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حرکت جهادی در حوزه رفع موانع باید انجام شود، چون شعار سال برای مسئولان شعار نیست بلکه دستور است و بر این اساس باید کمر همت ببندیم و وارد گود شویم.

او اضافه کرد: صنعت آذربایجان شرقی در کشور بارز بوده، ولی به مرز فرسودگی ماشین آلات رسیده است که البته به کمک شرکت‌های دانش بنیان امکان نوسازی آن‌ها و به روز شدن تکنولوژی واحد‌های صنعتی وجود دارد.

اوخاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند حلقه واسط صنعت و دانشگاه باشند و نوسازی را انجام دهند.

استاندارآذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نخبه گرایی می‌تواند کشور را از بسیاری از تنگنا‌ها عبور دهد، گفت:مهندسی معکوس در کشورمان تبدیل به مکتب شده است، اما با این وجود بهره وری ما پایین است ماشین‌های به روز و نیروی کار ماهر می‌تواند بهره وری را افزایش دهد.

او اظهار کرد: نیروی جوان تحصیل کرده و دانش آموخته می‌تواند مزیت اصلی و پیشران صنعت باشد، بر این اساس باید صنعت مامنی برای افراد متخصص و نیروی انسانی اهل فن باشد.

انتهای پیام/

نظر شما