شناسهٔ خبر: 51455805 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت، ۱۰ درصد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تلاش ما این است که سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی تا پایان این دولت به ۱۰ درصد برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای عیسی زارع پور در ادامه نشست خبری به حوزه خدمات عمومی این وزارتخانه و حضور بخش خصوصی در آن اشاره کرد و افزود: سکو‌های ارائه دهنده خدمات بسیار خوبی داریم و در خیلی از زمینه‌ها از کشور‌های پیشرفته هم جلوتریم.
وی گفت: مثلا در حوزه خدمات حمل و نقل یک سکوی بین المللی آمریکایی همه کشور‌ها و حتی اروپا را گرفته است در حالی که ما در کشورمان این مشکل را نداریم و سکو‌های مختلف در حوزه حمل و نقل و مسیریابی فعالیت می‌کنند.
وزیر ارتباطات افزود: حوزه دیگر فعالیت وزارت خانه در بحث خدمات پایه کاربردی از قبیل موتور جستجوست که باید از اقدامات بومی شده در این زمینه حمایت کنیم و برنامه ما این است که طعم شیرین استفاده از فناوری را در جامعه به مردم بچشانیم.
وی گفت: حوزه اقتصاد دیجیتال هم می‌تواند بسیاری از معضلات اقتصادی کشور از جمله اشتغال را حل کند و کارگروه ویژه‌ای در دولت با حضور ۴ وزیر و دو معاون رئیس جمهور در حال تشکیل است تا موانع موجود را برطرف کند و تا پایان دولت باید سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی به ۱۰ درصد برسد.

نظر شما