شناسهٔ خبر: 51378351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جواز تأسیس واحد صنعتی در یک روز صادر می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در حال حاضر 2 هزار و 237 فقره جواز تاسیس با میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده بالغ بر 767 هزار میلیارد ریال و امکان اشتغالزایی بیش از 123 هزار نفر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان البرز صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رامین ربیعی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در گذشته صدور جواز تأسیس برای متقاضیان حدود ۳ ماه به طول می‌انجامید، گفت: با اصلاح امور و رفع برخی موانع، این جواز یک روزه صادر می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: هم اکنون ۵۷۷ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان البرز روند تکمیلی خود را طی می کنند که دارای ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۲۸ هزار و ۹۵۰ نفر هستند.

وی اظهار کرد: همچنین تکمیل روند اجرایی ۱۹۸ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال پیگیری است و این طرح در صورت بهره برداری می توانند برای بیش از ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تعداد طرح های توسعه استان را ۳۲۰ مورد اعلام کرد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال برای حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی خواهند داشت.

ربیعی یادآور شد: هم اکنون استان البرز در تعداد جواز تاسیس صادره جایگاه ۱۷ کشوری، میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده رتبه ۸ و در تعداد اشتغال جایگاه ۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های موجود در اختصاص زمین به متقاضیان ایجاد طرح‌های صنعتی در سطح استان از دلایل عمده تخصیص رتبه ۱۷ صدور جواز تاسیس به استان البرز است و این در حالی است که این استان به سبب برخی مزیت‌های ویژه از جمله همجواری با پایتخت به عنوان بزرگترین بازار مصرف، دسترسی به راههای مواصلاتی ترانزیت کالا و دسترسی آسان به منابع انسانی متخصص و ماهر، همواره در اولویت‌های سرمایه گذاری‌های صنعتی مهم و استراتژیک در کشور است.

انتهای پیام/ج

نظر شما