شناسهٔ خبر: 51357484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در 14 سال اخیر انجام شد:

پرداخت بیش از 48 هزار میلیارد تسهیلات از سوی بانک قرض‌الحسنه "مهر ایران" در کرمانشاه

فاطمه کمانی

مدیر شعب بانک مهر ایران استان کرمانشاه از پرداخت 48 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی این بانک طی 14 سالی که از تاسیس آن می‌گذرد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا نجفی شعاع در نشست خبری امروز (22 آذر) که به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس بانک مهر ایران برگزار شد با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶آغاز به کار کرد، افزود: این بانک اکنون  با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمات به مردم است.

وی هدف از فعالیت بانک مهر ایران را پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد اعلام کرد و ادامه داد: بانک مهر ایران طی 14 سالی که از فعالیت آن می‌گذرد بیش از 10.5 میلیون فقره تسهیلات در سراسر کشور پرداخت کرده است.


مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کرمانشاه تعداد شعب این بانک در استان کرمانشاه را 24 شعبه در شهرهای کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی ، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین اعلام کرد.

وی از پرداخت 314 هزار فقره تسهیلات توسط شعب بانک مهر ایران کرمانشاه طی 14 سال اخیر خبر داد و عنوان کرد: ارزش این تسهیلات حدود 48 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گفته نجفی شعاع، از این تعداد 7280 فقره مربوط به تسهیلات اشتغالزایی برای بنیاد برکت با اعتبار 1309 میلیارد ریال، 1024 فقره برای مددجویان کمیته امداد به ارزش 393 میلیارد ریال و 345 فقره برای مددجویان بهزیستی به ارزش 122 میلیارد ریال بوده است.

وی میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک مهر ایران در زمینه ازدواج را طی 14 سال خیر 14 هزار و 524 فقره به ارزش 1904 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر شعب بانک مهر ایران استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به تسهیلات پرداختی از سوی این بانک طی یکسال اخیر داشت و عنوان کرد: در این مدت 63 هزار فقره تسهیلات به ارزش 19 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

نجفی شعاع عمده این تسهیلات را مربوط به وام ازدواج به تعداد 1372 مورد به ارزش 1020 میلیارد ریال اعلام کرد.

"کالاکارت" طرحی برای کمک به معیشت مردم

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کرمانشاه با بیان اینکه این بانک در زمینه کمک به معیشت مردم نیز پیشتاز است، اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های بانک مهر پرداخت کمک هزینه در قالب تسهیلات قرض الحسنه برای خرید کالا، جهیزیه، استفاده از خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی و ... تحت عنوان طرح "کالا کارت" است که در این راستا با مراکز درمانی و یا فروشگاه‌های لوازم خانگی قراردادهایی منعقد شده و متقاضیان با ارائه پیش فاکتوری که از این مراکز دریافت کردند می‌توانند تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

نجفی شعاع با بیان اینکه تاکنون 8591 فقره تسهیلات در این بخش به ارزش 1960 میلیون ریال پرداخت شده، افزود: این طرح همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مشارکت این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشت و خاطرنشان کرد: طی چند وقت اخیر این بانک 25 هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش 300 میلیارد ریال در سراسر کشور به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کردم که سهم کرمانشاه 575 قلم به ارزش 12 میلیارد ریال بود.

به گفته مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه، عمده این تجهیزات برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا بوده است.

نجفی شعاع تاکید کرد: به علاوه بانک مهر ایران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اقدام به احداث سه خانه بهداشت و چهار مدرسه روستایی کرد.

وی حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به آزادسازی و اشتغالزایی آنها را نیز از دیگر مسئولیت‌های اجتماعی بانک مهر ایران برشمرد و یادآور شد: به این افراد تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران کرمانشاه از پرداخت تسهیلات به سرپرستان خانواری که دچار بیماری کرونا شدند و بستری هستند اما شغل ندارند هم خبر داد و افزود: این تسهیلات 10 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 36 ماهه است.
 

اجرای طرح بانکداری بدون کاغذ

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح بانکداری بدون کاغذ در این بانک به عنوان یکی از بانک‌های پیشتاز کشور، اظهار کرد: هم اکنون خدماتی از جمله افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، احراز هویت سجام و ... در این بانک به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بانک مهر ایران تلاش کرده در راستای توسعه بانکداری الکترونیکی، اکثر خدمات خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق همراه بانک  اینترنت بانک به مشتریان ارائه دهد.

انتهای پیام

نظر شما