شناسهٔ خبر: 51360061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بانک مهر ایران۴۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در کرمانشاه پرداخت کرده است

کرمانشاه - ایرنا -مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۴ شعبه این بانک در استان فعال است، گفت : از ابتدای تاسیس تا به امروز ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات کم بهره به ارزش ۴۸ هزار میلیارد ریال به متقاضیان کرمانشاهی پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا «محمدرضا نجفی شعاع» روز دوشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد، افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه دارای ۲۴ شعبه در شهرهای کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشتاز در جهان اسلام 

وی با اشاره به کسب سه رتبه بین‌المللی در جهان اسلام گفت: سومین بانک اسلامی برتر در جهان، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» و نامزد نهایی جایزه بانک توسعه اسلامی از افتخارات بین المللی بانک مهر ایران به شمار می‌رود.

 نجفی شعاع گفت: بر اساس رتبه‌بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ انجام شد، بانک مهر ایران به‌ عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان شناخته شد و علاوه بر این، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی نیز به این بانک تعلق گرفت. همچنین انتخاب طرح همیاران مهر به‌عنوان نامزد نهایی جایزه بانک توسعه اسلامی از دیگر افتخارات بین المللی بانک مهر ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: این گزارش همچنین حاکی است، بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

بیش از ۲۷هزار کسب‌ و کار در شهرهای مختلف کشور پذرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند

نجفی شعاع با اشاره به اینکه بانک مهر ایران سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌ و کارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد، گفت: برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به‌طور خاص مد نظر بوده است و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق و نوآوری و شکوفایی صورت گرفته که تاکنون نزدیک به۲ هزار و ۹۰۰ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۳۵ میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی را از دیگر محورهای بانک مهر ایران برای پرداخت تسهیلات برشمرد.

وی اظهار داشت : بانک مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نجفی شعاع افزود : این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

وی افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تا کنون بیش از ۲۷هزار کسب‌ و کار در شهرهای مختلف پذیرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کالاکارت را دریافت کرده اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه افزود: تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته به‌طوری که از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۱۳۹۵ به ۲ میلیون و ۳۰۰هزار فقره در سال گذشته رسیده است و در سال جاری نیز تا پایان مهرماه یک میلیون و ۳۵۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۵هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.

بانک قرض الحسنه مهر در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است. پرداخت وام‌های قرض الحسنه به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۴ سال فعالیت بوده است.

نظر شما