شناسهٔ خبر: 51322511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بذرافکن: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق عمل کرده است

معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق و کارآمد عمل کرده و باید تکثیر شوند و لازمه این کار ارائه کارهای فرهنگی در اقدامات و یا داشتن پیوست فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجید بذرافکن عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار در اراک اظهار کرد: ابتکار عمل بسیج ناحیه اراک در برگزاری جشنواره رسالت ماندگار با اهداف مهم نشان از عزم و اراده جهادی بسیجیان دارد که کاملا قابل تقدیر است و می‌تواند به عنوان الگویی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همت و اراده بسیجی و جهادی راهکار مشکلات است و در طول این سال‌ها بسیج همواره در صحنه های مختلف موفق عمل کرده و در گام دوم انقلاب نیازمند تفکر و روحیه بسیجی هستیم، افزود: کار فرهنگی در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه فرهنگ به منزله هوا برای تنفس است و این هوا باید پاک باشد و البته کار فرهنگی باید خروجی مناسب داشته باشد.

وی تصریح کرد: تشکیل تمدن اسلامی یکی از اهداف مهم تشکیل انقلاب اسلامی است که حضرت امام(ره) این مسیر نورانی را پیش روی ماگذاشت و امروز برنامه‌های فرهنگی باید در راستای تحقق تمدن اسلامی برگزار شوند.

 معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بسیج بدون هیچگونه چشم داشتی بزرگترین و تاثیرگذارترین برنامه‌ها را انجام می‌دهد و در طول بیماری کرونا بسیج با روحیه ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی علاوه بر اینکه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد کارآمدی خود را بار دیگر نشان داد، گفت: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال نا امیدی مردم ایران است و دشمنان اراده کرده‌اند که برای مردم ایران خیرخواهی نکنند و در این مسیر فتنه انگیزی می‌کنند و البته دشمنان برای خودشان هم خیرخواهی نمی‌کنند.

بذرافکن تصریح کرد: تکثیر روحیه جهادی و گسترش فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی یک ضرورت مهم است که لازمه آن میدان‌دار بودن بچه‌های خوش ذوق فرهنگی و بسیجی است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج با ارائه عملکرد درخشان در حوزه‌های مختلف دنبال الگوسازی است و لذا فرهنگ و الگوی بسیجی باید در همه زمینه‌ها گسترش پیدا کند و فراگیر شود، افزود: تلاش‌های بسیج در بخش‌های مختلف جامعه نمود عملیاتی دارد و البته باید کار فرهنگی در کنار اقدامات بسیج بیشتر مورد توجه باشد.

 معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بسیج برای رسیدن به قله‌های بلند تلاش می‌کند و لازمه آن انسجام و هم افزایی همه جانبه است، بسیج بهترین روش موفقیت را ارائه داده و این نیاز به تبیین و توسعه دارد که باید در همه بخش‌ها فراگیر شود.

بذرافکن ادامه داد: استان مرکزی در همه بخش‌ها قهرمانان، افتخارات و الگوهای موفقی دارد که باید به خوبی به نسل جوان و جامعه معرفی شوند و لازمه آن داشتن روحیه بسیجی و پیوست فرهنگی در اقدامات است.

وی گفت: مدل جهادی بسیج در بسیاری از بخش‌های جامعه موفق و کارآمد عمل کرده و باید تکثیر شوند و لازمه این کار ارائه کارهای فرهنگی در اقدامات و یا داشتن پیوست فرهنگی است.

ارسال  ۶۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسالت ماندگار

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسالت ماندگار ارسال شده و پیش بینی می‌کنیم تا یک سالگی جشنواره که ۱۳ دیماه سال ۱۴۰۰ است بیش از ۷ هزار اثر ارسال شود.

محمد مهجوری در آیین اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار اظهار کرد: جشنواره رسالت ماندگار برای اولین بار در سطح کشور در راستای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی بسیج ناحیه اراک برگزار می‌شود و از ۱۳ دیماه سال ۹۹ شروع شده که در بین ۳۳ حوزه و ۲۰۰ پایگاه بسیج این جشنواره انجام شده است.

وی افزود: به تفکیک موضوعات در جشنواره ۳۰۲ اثر به مسئله اقامه نماز جماعت در مساجد و اماکن مذهبی، ۱۲۲ اثر به نهضت کمک مومنانه و انفاق، ۲۳۰ اثر به مسئله صرفه جویی، ۱۲۱ اثر به مسئله تولید داخلی و کالای ایرانی، ۷۵۱ اثر به مسئله گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، ۳۷۲ اثر مربوط به بصیرت افزایی و حضور مردم در صحنه های مختلف، ۴۵۰ اثر مربوط به نشاط انقلابی در جامعه، ۱۷۱ اثر به مسئله تفریحات و گردشگری، ۷۵ اثر به مسئله ازدواج جوانان، ۱۳۰ اثر مربوط به فرزند آوری، ۲۴۳ اثر مربوط به عفاف و حجاب، ۲۷۵ اثر مربوط به تاب آوری و پایداری خانواده، ۴۵ اثر مربوط به مسئله مواد مخدر و ۱۰۴ اثر مربوط به فریضه امربه معروف و نهی از منکر است که در مجموع از ۳ هزار و ۳۹۱ برنامه و ۳ هزار مراسم انجام شده است.

مهجوری ادامه داد: ۱۸ پیامد در این جشنواره مشخص شده بود که در سطح اراک برای هر پیامد ۳ اثر ارسال شد و در این راستا تیم ارزیابی در ناحیه اراک تشکیل شد که در نهایت ۴۰ نفر به رتبه برتر رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما