شناسهٔ خبر: 51322863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

معاون فرهنگی سپاه: بسیجیان فرشته‌های الهی هستند

بذرافکن با اشاره به این نکته که دشمن در پی نادیده‌ گرفتن توانایی و فعالیت‌های بسیجیان است، گفت: افزایش نشاط، کاهش بیکاری و توسعه اشتغال می‌بایست در کانون تمرکز بسیجیان قرار گیرد و جامعه نیز در جریان فعالیت‌های بسیجیان قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: برای برخورداری از کشوری فوق پیشرفته می‌بایست به سمت تولید فناوری پیشرفته برویم و با تکثیر روحیه جهادی در جوانان به ساخت واحدهای مسکونی‌، درمانگاه‌ها و ورزشگاه‌های بیشتر بپردازیم.

به گزارش ایسنا؛ مجید بذرافکن روز شنبه ۲۰ آذرماه در جشنواره رسالت ماندگار که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: بانوان بسیجی با قدرت بیان فرهنگی و مردان بسیجی با اقدامات جهادی خود در حال آبادسازی جامعه هستند و می‌خواهند با ایجاد شادی و نشاط در جامعه مقابل دشمنان کشور و جامعه بشری بایستند.

وی با بیان اینکه ما فرهنگ را نفس می‌کشیم و هر مسئله‌ای در زندگی‌ ما متاثر از فرهنگ است، افزود: امام خمینی(ره) با راه اندازی بسیج، مسیر کارهای مومنانه و جهادی را هموار کرد و امروز بسیجیان بدون هیچ چشم‌داشت و درآمدی به ارائه عالی‌ترین خدمات می‌پردازند.

برزافکن تاکید کرد: حضور بسیجیان و افراد فرهنگی در همه عرصه‌ها موجب ایجاد روحیه قوی در مردم خواهند بود. دشمنان ما می‌خواهند مردم ایران را فقیر، گرسنه، ناشاد و غمگین نشان دهند، لذا بسیجیان می‌بایست با اراده قوی به تقویت روحیه مردم بپردازند و جهان و ایران را آباد کنند.

بذرافکن با تاکید به اینکه بسیجیان فرشته‌های الهی هستند و باید اراده خود را در جامعه غالب کنند، عنوان کرد: برای برخورداری از کشوری فوق پیشرفته می‌بایست به سمت تولید فناوری پیشرفته برویم و با تکثیر روحیه جهادی در جوانان به ساخت واحدهای مسکونی‌، درمانگاه‌ها و ورزشگاه‌های بیشتر بپردازیم.

بذرافکن با اشاره به این نکته که دشمن در پی نادیده‌ گرفتن توانایی و فعالیت‌های بسیجیان است، گفت: افزایش نشاط، کاهش بیکاری و توسعه اشتغال می‌بایست در کانون تمرکز بسیجیان قرار گیرد و جامعه نیز در جریان فعالیت‌های بسیجیان قرار بگیرد.

سرهنگ محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این مراسم اظهار کرد: جشنواره رسالت ماندگار با اهداف فرهنگی برای نخستین بار در کشور برگزار شد. از ۱۳ دی ماه سال گذشته تا کنون ۶۴۰۰ اثر در ۳۳ حوزه به ۲۰۰ پایگاه بسیج از طریق شبکه مجازی ایتا ارسال شد.

مهجوری خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده در محور افزایش ۱۰ درصدی اقامه نماز جماعت ۳۰۲ اثر، افزایش ۵ درصدی صرفه‌جویی در انرژی‌های استان ۲۳۰ اثر، افزایش حمایت از کالای ایرانی ۱۲۱ اثر، افزایش عفاف و حجاب اسلامی ۲۴۳ اثر، افزایش نرخ باروری ۱۳۱ اثر، افزایش امر به معروف و نهی از منکر ۱۰۴ اثر، کاهش معتادین سطح شهر و اعتیاد ۴۵ اثر، افزایش حس نشاط اجتماعی در سطح شهر ۴۵۰ اثر، اقبال مردم به تفریحات سالم ۱۷۱ اثر، افزایش ازدواج جوانان ۷۵ اثر و ارتقا بصیرت و روشنگری در جامعه به‌منظور حضور مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی ۳۷۲ اثر بوده است.

به گفته وی، محور گسترش فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و مقاومت با ۷۵۱ اثر بیشترین تعداد ارسال آثار را داشته است.

مهجوری ادامه داد: با ارسال ۳ اثر برتر توسط هر پایگاه بسیج به دبیرخانه فرهنگی سپاه، در پایان ۳۹ اثر رتبه برتر را کسب کردند. متاسفانه در دو حوزه نیز آثار درخور و در شانی برای کسب رتبه برتر ارسال نشده بود.

وی در خصوص اهداف جشنواره عنوان کرد: توانمندسازی فعالیت‌های فرهنگی، انتقال تجربه فعالیت‌های انجام شده، ایجاد رقابت سالم بین فعالان فرهنگی و شناسایی ظرفیت‌ها و نخبگان فرهنگی بسیجی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما