شناسهٔ خبر: 67805403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار کاشمر:

تمامی مسئولان مکلف به اجرای سیاست‌های دولت جدید هستند

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه تمامی مسئولان به محض استقرار دولت باید سیاست‌های دولت جدید را اجرا کنند و همکاری لازم را داشته باشند، گفت: برای رفع مشکلات کشور موظفیم رئیس جمهور جدید را کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت اله شریعتمداری دوم مردادماه در جلسه شورای اداری این شهرستان که به مناسبت فرا رسیدن سالروز اقامه اولیه نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تمامی روسای دستگاه‌های اجرایی و عمومی شهرستان باید با انگیزه بیشتر گره‌گشایی از مشکلات مردم را سرلوحه کار خودشان قرار دهند.

وی گره‌گشایی از کار مردم را نعمت الهی دانست که در نزد مسئولان به امانت سپرده شده است، باید در رفع مشکلات مردم بیش از گذشته کوشا بود و نظارت در این خصوص همچنان ادامه دارد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه اگر دستگاه‌های نظارتی گزارشی از کوتاهی دستگاه‌ها ارائه دهند برخورد جدی خواهد شد، افزود: همه روسای دستگاه‌های اجرایی و ادارات موظف هستیم دولت را کمک کنیم.

وی با بیان اینکه توسط دولت سیزدهم پروژه‌های متعدد زیربنایی بنا نهاده است، گفت: بخشی از این پروژه‌ها به پایان رسیده و تعدادی نیز باید هر چه زودتر به اتمام برسد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه با توجه به روحیات دکتر پزشکیان دولت چهاردهم خود را متعهد به اتمام این پروژه‌ها در همه کشور می‌داند، گفت: پروژه‌ها باید با شتاب بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و به اتمام برسد.

وی با اعلام اینکه اکنون بالغ‌بر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط بخش خصوصی، دستگاه عمومی و اجرایی در شهرستان فعال است، افزود: خوشبختانه تاکنون اتفاقات خوبی در سطح شهرستان افتاده است.

فرماندار کاشمر در ادامه به دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته روزانه تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی و بیمارستانی بسیاری وارد شهرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو ماه اخیر بالغ‌بر ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز دو دستگاه دیالیز وارد شهرستان شده و به زودی دو دستگاه دیگر نیز به شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

شریعتمداری در ادامه به آخرین وضعیت منازل زلزله زده کاشمر اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن و ستاد بازسازی منازل زلزله زده باید با سرعت بیشتری ساخت و ساز منازل تخریب شده را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مردم روستاهای مناطق زلزله زده قبل از فرا رسیدن فصل سرما باید در منازل خودشان ساکن شوند، اذعان کرد: تاکنون بخشی از هزار تن میلگردی که باید به شهرستان بیاید آمده است.

فرماندار کاشمر همچنین با اعلام اینکه از هزار اسکلت آماده پیچ و مهره که باید وارد شهرستان شود ۳۰۰ اسکلت پیچ و مهره آمده است، گفت: بالغ‌بر ۲۰ روز غذای گرم بین زلزله زدگان توزیع شده و اکنون همه باید برای ساخت منازل آسیب دیده از زلزله تلاش کنیم.

وی در ادامه از برگزاری کنگره ملی ۱۲۲۰ شهید خطه ترشیز همزمان با ۱۰ آذر سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس خبر داد و گفت: همه مکلف به همکاری با ستاد برگزاری کنگره ملی شهدا هستند.

مسئولان برای بیان دستاوردها از تریبون نماز جمعه استفاده کنند

حجت‌الاسلام جواد طاهری امام‌جمعه کاشمر در این جلسه با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولیه نماز جمعه اظهار کرد: تریبون نماز جمعه متعلق به نظام و مسئولان برای بیان دستاوردها است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه موظف هستند در بعد فرهنگی به نظام و مسئولان در ارتقای فرهنگ منطقه کمک کنند، انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی دانست و تصریح کرد: بحمدالله کاشمر هم شهرستان فرهنگی است.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه مسئولان باید از تریبون نماز جمعه برای دستاوردهای نظام بیش از این استفاده کنند، گفت: باید وحدت بین مردم و مسئولان بیش از این فراهم شود و امام‌جمعه تلاش می‌کند نگذارد برخی اختلافات منطقه را از پیشرفت‌های پیش رو دور کند.

وی با بیان اینکه تبیین مسائل کلی نظام از دیگر وظایف امام‌جمعه است، اظهار کرد: امام‌جمعه باید دلایل حمایت از جبهه مقاومت را به خوبی تبیین کند.

طاهری با اشاره به اینکه حمایت ما از جبهه مقاومت به معنای هزینه کردن و پول خرج کردن نیست، افزود: لبنان هیچ نیازی به کمک مالی ما ندارد، آنها خودشان تجار و سرمایه‌داران بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت حمایت معنوی است، ادامه داد: اگر مسئولان انتظاراتی از مردم دارند اعلام کنند تا مسائل را به خوبی تبیین کنیم.

امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه مسئولان باید در دفاع از کارها و اقداماتشان از تریبون نماز جمعه استفاده کنند، اخلاق و سعه‌صدر را یکی از مهم‌ترین صفت‌های مدیران دانست و افزود: مدیران با سعه صدر پاسخ مراجعه کنندگان را بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قبلاً محل برگزاری نماز جمعه به دلیل کمبود فضا به امامزاده سید حمزه (ع) منتقل شد، بیان کرد: با توجه به اینکه در آینده بازهم با کمبود فضا مواجه خواهیم شد می‌طلبد از هم اکنون به فکر فضای مناسبی برای ساخت مصلای نماز جمعه بود.

طاهری همچنین با تأکید بر اینکه باید شیوه‌های قیام امام حسین(ع) را به خوبی دانست، افزود: امام حسین چراغ راه است. باید حرکت‌های ما در راستای قیام ایشان باشد.

وی با اشاره به اینکه مانند داعش نمی‌توان با کنار گذاشتن احکام فقه اسلام هرگونه خواستیم قیام کنیم، تصریح کرد: نمی‌توان با ایجاد رعب و وحشت کارها را پیش برد. پرچمدار قیام ما باید ولایت فقیه باشد.

مسئولان ادارات اختلاف نظرها را بدون جنجال و هیاهو حل و فصل کنند

علی اکبر تقی‌نژاد رئیس دادگستری کاشمر در ادامه با بیان اینکه از مسئولان ادارات انتظار داریم نمایندگانی که برای پیگیری مسائل حقوقی به دستگاه قضا می‌فرستند از آگاهی لازم برخوردار باشند، افزود: برخی مواقع مشاهده می‌شود دغدغه مند نیستند و از باب رفع تکلیف مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان حقوقی ادارات باید دغدغه مند و پیگیر باشند، خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان حقوقی نمی‌توانند به خوبی از حق آن اداره دفاع کنند.

رئیس دادگستری کاشمر گفت: علیرغم اینکه برخی مواقع پرونده‌های مهمی در دستگاه قضا مطرح می‌شود اما نمایندگان ضعیفی برای دفاع می‌آیند.

وی همچنین از مسئولان ادارات خواست اگر با یکدیگر اختلاف نظری دارند بدون جنجال و هیاهو آنها را حل و فصل کنند و مسائل را به ادارات نظارتی نکشانند.

وی با اشاره به اینکه کاشمر یکی از ۵ شهرستان موقوفه کشور است، افزود: با توجه به اینکه یک سوم شهر کاشمر موقوفه است باید در تصمیمات، نظر اداره اوقاف و امور خیریه هم اخذ شود.

انتهای پیام

نظر شما