شناسهٔ خبر: 51264119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی؛

تاکید بر شناسایی و تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن

استاندار خراسان رضوی بر لزوم تامین و تخصیص زمین برای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت:فرمانداران استان اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،  یعقوبعلی نظری دیشب در صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای مسکن استان و دومین جلسه قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی اجرای طرح نهضت ملی مسکن موظف است پیگیر اجرای طرح و تامین اراضی مورد نیاز با همکاری فرمانداران باشد که بر اساس ضوابط، لازم است فرمانداران نسبت به شناسایی و معرفی اراضی مناسب به میزان متقاضیان موثر هر شهرستان به اداره کل راه و شهرسازی به عنوان قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن اقدام کنند. 
 
وی اضافه کرد: لازم است پیگیری شود تا سایت سامانه این طرح برای ثبت نام متقاضیان در تمامی شهر‌های استان باز و امکان شناسایی دقیق تعداد متقاضیان واقعی فراهم شود.
 
او بر لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی تامین مالی به خصوص در بخش شناسایی چالش‌های پرداخت تسهیلات بانکی، امور زیربنایی، زمین و طرح و ساخت، به صورت منظم و هفتگی و ارائه گزارش کار به قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن تاکید کرد.
 
در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تشریح وضعیت موجود مسکن استان، به بیان اقدامات اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای بهتر طرح نهضت تولید مسکن اشاره کرد و گفت: سهمیه برنامه نهضت ملی مسکن در سال جاری تعداد ۹۳ هزار واحد مسکونی است که برنامه ریزی تامین زمین برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جهت ۲ سال آینده در حال انجام است.
 
سیدعبدالمجید نژادصفوی با اشاره به این که تاکنون بیش از ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند افزود: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری طرح نهضت ملی مسکن در خانه دار کردن اقشار هدف و نیز با عنایت به استقبال مردم از این طرح، مهلت ثبت نام در سامانه مربوطه تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شد. 
 
وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://saman.mrud.ir برای ثبت نام در این طرح ملی اقدام کنند.

نظر شما