شناسهٔ خبر: 51251682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد با تخلفات دارویی و اعمال یداوی درمانی در خراسان رضوی

با تخلفات دارویی و اعمال یداوی درمانی در خراسان رضوی برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عطاریها مجاز به ارائه دارو، انجام ویزیت بیمار، اعمال یداوی و ساخت داروهای دست ساز گیاهی و بدون مجوز علمی نیستند و این امور تخلف محسوب می شود.

دکتر سید جواد مجتبوی با تاکید بر این که نظارت بر عملکرد عطاریها به سه دسته مستمر، پیگیری شکایات مردمی و رصد فعالیتهای برخی مراکز و اصناف طب سنتی در فضای مجازی صورت می گیرد افزود:در این نظارت به صورت مستمر از مراکز طب سنتی و عطاریها بازدید و در صورت بروز تخلفات با آنها برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه شکایات مردمی در سامانه190 در خصوص تخلفات عطاریها ثبت می شود گفت: در فضای مجازی نیز برخی از افراد با ارایه و معرفی داروهای بدون تایید سازمان غذا و دارو اقدام به فروش دارو و یا معرفی برخی از مراکز می کنند که خلاف قانون است و با شناسایی این افراد به شکل قانونی با آنها برخورد می شود.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهدتاکید کرد: عطاریها مجاز به فروش گیاهان خشک دارویی هستند و حق فروش داروهای مخدر و یا حتی یک قرص استامینوفن را ندارند زیرا هر دارویی شرایط نگهداری ویژه ای دارد و باید در داروخانه به فروش برسد.

دکتر  مجتبوی افزود:هم اکنون دو کارشناس بر فعالیت عطاریها نظارت می کنند و برای بررسی تخلفات همراه با مراجع قانونی وارد عمل می شوند.

نظر شما