شناسهٔ خبر: 49625225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوع بودن فروش گیاهان دارویی ویژه درمان کرونا در عطاری‌ها

فروش گیاهان دارویی ویژه درمان کرونا در عطاری‌ها تخلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با عطاری‌هایممنوع بودن فروش گیاهان دارویی ویژه درمان کرونا در عطاری‌ها متخلف در دوران کرونا که اقدام به فروش گیاه دارویی ویژه کرونا و یا اعمال یداوی برای درمان این بیماری می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

دکتر سید جواد مجتبوی افزود:در دوران پاندمی کرونا برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش و یا معرفی برخی گیاهان دارویی و یا دارو‌های دست ساز به نام درمان کرونا کردند و یا برخی از افراد با ادعای درمان کرونا به اعمال یداوی از جمله حجامت پرداختند که بعد از گزارشات مردمی با همه این مراکز و افراد برخورد شد.

وی افزود: شهروندان در صورت مواجهه با مداخله گران درمان موارد را با حوزه طب سنتی معاونت درمان در میان بگذارند تا به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم اگر می‌خواهند از روش‌های طب سنتی در کنار روش طب مدرن برای درمان کرونا استفاده کنند باید به مراکز معتبر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

دکتر مجتبوی افزود:در سلامتکده حکمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه‌های تغذیه‌ای و کمکی برای بیماران مبتلا به کرونا به شکل علمی و مفید در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

 

 

نظر شما