شناسهٔ خبر: 51245887 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نظارت بر عملکرد عطاریها ضرورتی انکارناپذیر است

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عطاریها مجاز به ارائه دارو، انجام ویزیت بیمار، اعمال یداوی و ساخت داروهای گیاهی نیستند و این امور به عنوان تخلف محسوب می شود که توسط نهادهای ذیربط با آنها برخورد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید جواد مجتبوی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد عطاریها به سه دسته مستمر، پیگیری شکایات مردمی و رصد فعالیت های برخی مراکز و اصناف طب سنتی در فضای مجازی است، خاطر نشان کرد: به شکل مستمر از مراکز طب سنتی و عطاریها بازدید می شود تا در صورت بروز تخلفات با آنها برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه شکایات مردمی در سامانه 190 در خصوص تخلفات عطاریها ثبت می شود، گفت: در فضای مجازی نیز برخی از افراد با ارایه و معرفی داروهای بدون تایید سازمان غذا و دارو اقدام به فروش دارو و یا معرفی برخی از مراکز می کنند که خلاف قانون است و با شناسایی این افراد به شکل قانونی با آنها برخورد می شود.

دکتر مجتبوی با بیان اینکه عطاریها مجاز به فروش گیاهان خشک دارویی هستند و حق فروش داروهای مخدر و یا حتی یک قرص استامینوفن را ندارند زیرا هر دارویی شرایط نگهداری ویژه ای دارد و باید در داروخانه به فروش برسد، عنوان کرد: دخالت در درمان ویزیت بیماران و یا اعمال یداوی،  ساخت داروهای دست ساز، فاقد مجوز علمی، جزو تخلفات عطاری ها محسوب می شود و دستورالعمل فعالیت آنها به اتاق اصناف داده شده است.

وی گفت: در حال حاضر دو نفر کارشناس بر فعالیت عطاریها نظارت دارند و برای بررسی تخلفات همراه با مراجع قانونی وارد عمل می شوند . انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

  • فعالیت 19 مرکز آموزش شیردهی در مشهد
  • دانشجویان مظهر حریت و آزادگی جامعه امروز

نظر شما