شناسهٔ خبر: 51243813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرونده خشونت‌های تجمعات فرانسه به دادستانی رفت + فیلم

دادستانی فرانسه کمپین انتخاباتی اریک زمور، نامزد ریاست جمهوری انتخابات آتی فرانسه را مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، کمپین انتخاباتی اریک زمور،  رقیب امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت.

روز گذشته، دادستان‌های فرانسوی تحقیقاتی را درباره خشونتی که در تجمع روز یک‌شنبه رخ داد آغاز کردند. دفتر دادستانی گفت که فعالان ضد نژادپرستی از کمپین SOS Racisme مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در نتیجه این خشونت‌ها، پلیس فرانسه ۶۰ نفر را دستگیر کرد.

دومینیک سوپو، رهبر گروه موسوم به «اس او اس ریسیسم» در این خصوص گفت: «مردم آنقدر سرشار از نفرت بودند که از ضرب و شتم مردم و زنان با صورت‌های خونین در برابر دوربین‌ها ناراحت نیستند. کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه به دنبال نفرت‌افروزی است.»

تاکنون پنج نفر از اعضای این گروه پس از اصابت مشت، پرتاب شدن به زمین و پرتاب صندلی مجروح شده اند. یکی از فعالان نیز بر اثر بریدگی سرش، روی صورتش خون جاری شده است.

از سوی دیگر، کمپین زمور ادعا کرده است که مخالفان او مقصر خشونت هستند. آنتوان دایزر، سخنگوی حزب زمور گفت: «افراد در کمپین‌های انتخاباتی پیراهن‌هایی پوشیده بودند که روی آن «نه به نژاد پرستی» نوشته شده بود و همین امر باعث تحریک هوادار نامزد ریاست جمهوری شده است.»

دفتر دادستانی همچنین در حال بررسی مورد مربوط به مردی است که مچ دست زمور را زخمی کرده است. اریک زمور در میان جمعیت و در حال رفتن به محل سخنرانی بود که فردی گردن او را گرفت و به او آسیب رساند. این شخص بلافاصله با واکنش ماموران امنیتی مواجه شده و تا روز گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

اریک زمور، کاندیدای راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه است. وی که رقیب امانوئل مکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه محسوب می‌شود، به نژاد پرستی متهم است و بسیاری او را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مقایسه می‌کنند. تجمع هواداران وی روز یکشنبه با واکنش گروه‌های ضد نژادپرستی مواجه شده و در نهایت به خشونت کشیده شد.

زمور در سال ۲۰۱۰ به خاطر توجیه تبعیض علیه سیاه‌پوستان و عربها، به نفرت پراکنی نژادی محکوم شد. همچنین سال ۲۰۱۶ نیز بابت حرف‌هایی که علیه اسلام زده بود به نفرت پراکنی مذهبی متهم شد.

گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نزدیک به چهار ماه دیگر در این کشور برگزار خواهد شد و طبق نظرسنجی ها، مکرون هم اکنون تنها ۲۵ درصد آرا را در اختیار دارد.

<div id="video-display-embed-code_15246838"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7990562/15246838?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما