شناسهٔ خبر: 51243312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ملی‌پوشان ایثار شیمیدر قم قهرمان آسیا شدند

ملی‌پوشان تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدر قم به مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی 2021 جوانان دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بازی‌های ۲۰۲۱ پاراآسیایی جوانان به میزبانی کشور بحرین در حالی به کار خود پایان داد که کاروان ورزشی ایران در رشته‌های مختلف نظیر بسکتبال با ویلچر، پاراتنیس روی‌میز، پارابدمینتون، پاراتکواندو، گلبال، پارادو و میدانی، پارا شنا، پاراوزنه برداری و بوچیا با حریفان رقابت کرد.

این دوره یکی از موفق‌ترین ادوار حضور ورزشکاران معلول ایران در بازی‌های پاراآسیایی بود و معلولین پرتوان ایرانی با نمایش نبوغ و استعداد بالای خود در رشته‌های متنوع موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز تیمی و انفرادی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در سال ۲۰۲۱ شدند.

یکی از رشته‌های موفق این دوره بسکتبال با ویلچر است که به واسطه حضور چهار نماینده از استان قم و اعضای تیم ایثار شیمیدر قم در ترکیب تیم ملی کشورمان، برای قمی‌های علاقمند به ورزش به ویژه ورزشکاران جانباز و معلول نتایج و عملکرد این تیم از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار بود.

ماجرا از این قرار است که عباس خاکی سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدر قم در فصل ۱۴۰۰ لیگ برتر باشگاه‌های کشور هدایت تیم ملی جوانان ایران در بازی‌های پاراآسیایی را بر عهده داشت و سه بازیکن شامل رضا عیوضی، امیرحسین اسلامیان و ابوالفضل جلالی نیز بازیکنان ایثار شیمیدر در ترکیب تیم ملی اعزامی به این بازی‌ها بودند.

تیم ملی ایران از همان شروع رقابت‌ها با اقتدار در مقابل حریفان ظاهر شد و مقابل تمام رقبا نتایج پرگل کسب کرد تا به دیدار فینال رسید و برابر تیم ملی عراق به میدان رفت و توانست این تیم را با نتیجه جالب توجه ۱۱۷ بر ۱۸ شکست داده و با شایستگی سکوی نخست و نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱ در رشته بسکتبال با ویلچر را کسب کند.

علی خوشرفتار مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار قم که تیمش چهار نماینده در ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این دوره از بازی‌های پاراآسیایی دارد در تمجید تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان ایران گفت: این قهرمانی مبارک، به شما افتخار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان ایثار قم قهرمانی مقتدرانه و سرافرازانه تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان ایران در مسابقات ۲۰۲۱ بازی های پاراآسیایی بحرین را به ملت ایران، مدیریت محترم فدراسیون جانبازان و معلولین، کادر فنی و بازیکنان شایسته تیم کشورمان و جامعه عزیز جانبازان و معلولین صمیمانه تبریک عرض می‌نماید.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲

نظر شما