شناسهٔ خبر: 51231865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

برای تامین امنیت دریایی منطقه نیازی به نیروهای فرامنطقه ای نداریم

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش مهم کشورهای منطقه در برقراری تامین امنیت دریایی، تصریح کرد: کشورهای مسلمان منطقه با همکاری یکدیگر قادر هستند بدون نیاز به نیروهای فرامنطقه‌ای، امنیت خلیج فارس و آب های آزاد را تامین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی رئوفی عصردوشنبه در فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان و هیات همراه با وی، ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه را هدف اصلی حضور نیروهای فرامنطقه ای عنوان کرد و افزود: کشورهای منطقه  باید با توسعه روابط ، تبادل اطلاعات و بهره گیری از اشتراک های فرهنگی و دینی موجود، نقشه شوم کشورهای بیگانه را ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان خنثی کنند.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان کشور برادر و همسایه شرقی ایران دارای اشترک های فرهنگی، دینی و تعامل های تجاری و بازرگانی دیرینه هستند که همه این عوامل زمینه تقویت روابط را فراهم کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: سفرهای ناوگروه پاکستان به منطقه یکم نیروی دریایی نشانه عزم جدی ایران و پاکستان برای حفظ ثبات منطقه و توسعه روابط بین ۲ کشور است.

بواسطه همسایگی با ایران باید روابط خود در حوزه دریایی را ارتقا دهیم

فرمانده نیروی دریایی و ناوگروه پاکستان نیز در این دیدار تبادل تجربه ها و اطلاعات آموزشی و تقویت و تحکیم روابط بین ۲ کشور را هدف اصلی حضور ناوگروه پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: ما به واسطه همسایگی با ایران، باید روابط خود را در حوزه دریایی و سایر زمینه ها ارتقاء دهیم.

دریادار دوم رحان علی خان با اشاره به مشترکات فرهنگی، مذهبی و اعتقادی میان مردم ایران و پاکستان، پیوند تاریخی میان ۲ کشور را بسیار قوی توصیف کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان می توانند در راستای ارتقای صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تعاملات بسیار سازنده ای را پیش بگیرند.

وی در پایان از میزبانی شایسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مهمان نوازی آحاد ملت ایران به ویژه فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش به قدردانی کرد.

وابسته دریایی پاکستان در تهران، دستیار فرمانده ناوگروه و فرماندهان ناوهای بحر مساح، ناو هنگل، ناو دهشت، دریادار علی خان فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان را همراهی می کردند.

نمایندگان سازمان حفاظت اطلاعات آجا، رییس اطلاعات و عقیدتی سیاسی منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار حضور داشتند.

امروز به دلیل ماموریت کاری و حضور استاندار هرمزگان در تهران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان میزبان ناوگروه پاکستانی بود.

ناوگروه پاکستان متشکل از سه فروند ناو رزمی آن کشور صبح یکشنبه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

 پس از انجام تشریفات نظامی، فرمانده این ناوگروه مورد استقبال فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این ناوگروه از۱۴ تا ۱۷ آذرماه جاری به مدت چهار روز در بندرعباس حضور دارد.

برنامه های آن حضور در گلزار شهدا، دیدار با فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقه های ورزشی و قرآنی در نهایت به هنگام خروج از لنگرگاه تمرین رزم دریایی بین نیروی دریایی ارتش و پاکستان است.

درسال جاری این دومین سفر نیروی ارتش پاکستان به بندرعباس است،۱۴ تا ۱۷ فروردین سال جاری ناوگروه پاکستان به بندرعباس سفر داشت.

این سفر با هدف تحکیم روابط نظامی و دیپلماسی ایران و پاکستان صورت گرفته و در مراسم استقبال دومین ناو گروه نیروی دریایی ارتش پاکستان، سفیر این کشور در تهران ، سرتیپ عمران کاشف وابسته نظامی دفاعی ،همچنین جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی کشورمان حضور داشتند.

·

·

نظر شما