شناسهٔ خبر: 51220525 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

علت ارور le در ماشین لباسشویی ال‌ جی و نحوه رفع ایراد

ارور le در ماشین لباسشویی ال‌ جی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی از جمله خرابی روتور نمایش داده شود. برای بررسی سایرعلت ها با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، گاهی ممکن است با خطاهایی در ماشین لباسشویی ال جی مواجه شوید که شما را نگران کنند. به عنوان مثال، ارور le در ماشین لباسشویی ال جی از ارورهای رایج این ماشین‌های لباسشویی است که به سادگی حل می‌شود. آیا رفع این ارور نیاز به دانش تخصصی دارد؟ چند دلیل برای نمایش این ارور وجود دارد؟ در ادامه این مطلب برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید.

دلایل نمایش ارور le در ماشین لباسشویی ال جی و راهکارهای آن

ارور le در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به عدم وجود آب برای آب‌گیری و شروع روند شست و شو است. اما در نظر داشته باشید که نمایش این ارور تنها مربوط به آب‌گیری نیست. ممکن است شما دائماً و بدون استراحت از ماشین لباسشویی خود استفاده کرده‌اید و به موتور آن فشار آماده است. حتی ممکن است خرابی یک سنسور یا میکروسوییچ باعث نمایش این ارور شده باشد. اما آیا امکان تعمیر لباسشویی توسط خودتان وجود دارد؟ در ادامه این مقاله که توسط مرکز تعمیرات لباسشویی ال جی دیبا پشتیبان تهیه شده است، با تمام دلایل بروز این مشکل و راهکارهای رفع آن آشنا می‌شویم تا شاید بتوانید بدون نیاز به تماس با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی، خودتان مشکل دستگاه را برطرف نمایید.

مشکل در زمان نصب و راه‌اندازی

بسیاری از اوقات این مشکل برای شما پیش می‌آید که یک ماشین لباسشویی را خریداری و راه‌اندازی کرده‌اید اما در اولین استفاده از آن با ارور LE مواجه می‌شوید. در این موقعیت احتمالاً بسیار ناراحت می‌شوید و با خود می‌گویید که دیگر به سمت این برند نمی‌روم که از همان ابتدای کار ارور نمایش می‌دهد. اما اگر بگوییم این ارور در کمتر از یک دقیقه رفع می‌شود، باز هم به سراغ ال جی نمی‌روید؟

زمانی که با ارور le در ماشین لباسشویی ال جی که هنوز کار نکرده است مواجه می‌شوید، بد نیست این موضوع را بدانید که ارور LE در این‌جور مواقع مربوط به اختلال میان نمایشگر و برد است. برای رفع این مشکل ابتدا ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید. سپس گزینه START/PAUSE را به مدت پنج ثانیه نگه دارید. پس از این کار، دوباره ماشین لباسشویی را روشن کنید. در این حالت به احتمال ۹۰ درصد مشکل شما رفع شده است. با این حال، اگر همچنان مشکل پابرجا بود، به سراغ گزینه‌ها بعدی بروید.

مواد شوینده؛ یکی از دلایل نمایش ارور le در ماشین لباسشویی ال جی

زمانی که به سراغ ماشین لباسشویی‌های برندهای معروف مانند ال جی یا سامسونگ یا هر برند دیگری می‌روید، از سمت شرکت سازنده به شما مواد شوینده با تکنولوژی خاصی و معمولاً با برندی مشخص پیشنهاد می‌شود. به عنوان مثال، در گذشته برند ال جی فرمول‌های شرکت فینیش (Finish) را به مشتریان پیشنهاد می‌داد. در حال حاضر و با وجود تحریم‌ها، دیگر امکان استفاده از این مواد شوینده وجود ندارد و باید به سراغ مواد دیگری رفت. از این رو در ادامه به استانداردهای مواد شوینده مناسب می‌پردازیم.

نوع و مقدار مواد شوینده جهت استفاده در ماشین لباسشویی‌های ال جی از جمله مواردی هستند که می‌توانند شما را با ارور le در ماشین لباسشویی ال جی مواجه کنند. مواد شوینده که مرغوبیت کمی دارند از ماده HE بهره نمی‌برند. از این رو باید به دنبال مواد شوینده‌ای باشید که این ماده را در خود داشته باشد.

حال تصور می‌کنیم که شما پودر یا مایع نامرغوب را داخلی ظرف ماشین لباسشویی خود ریخته‌اید و با ارور le در ماشین لباسشویی خود مواجه شده‌اید. برای رفع این ارور باید دستگاه را خاموش کنید و تا نیم ساعت به آن مهلت بدهید که پودر را در خود حل کند. سپس دستگاه را به برق زده و روی SPIN SPEED کلیک کرده و گزینه NO SPIN را انتخاب کنید. در ادامه روی دکمه START/PAUSE کلیک کنید تا فرآیند تخلیه شروع شود. پس از پایان کار، لباس‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کرده و برنامه RINSE & SPIN را انتخاب کنید تا پودر به طور کامل از ماشین لباسشویی خارج شود.

بار زیاد؛ رایج‌ترین دلیل نمایش ارور le در ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی‌های امروزی با ظرفیت‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند. این ماشین‌ها ظرفیت‌های ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ کیلویی دارند که شما باید با توجه به نیاز خود به سراغ خرید آن‌ها بروید. اما در نظر داشته باشید که ماشین لباسشویی‌های ال جی یا هر برند دیگری از بیشتر ظرفیت خود، بار داشته باشند، خراب می‌شوند.

اگر روزی با ارور le در ماشین لباسشویی ال جی مواجه شدید، بد نیست نگاهی به وزن لباس‌های داخل آن توجه کنید. زمانی که بار درون ماشین لباسشویی شما زیاد باشد، این ارور به شما نمایش داده می‌شود. از این رو می‌توانید لباس‌های درون دیگ ماشین لباسشویی را کمتر کنید تا وزن متعادل شود. اما اگر همچنان مشکل باقی بود، تاخوی ماشین لباسشویی شما آسیب دیده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

خرابی سنسور حرارتی موتور؛ از جمله دلایل نمایش ارور le در ماشین لباسشویی ال جی

در ماشین لباسشویی‌های جدید برند ال جی سنسورهای مختلفی وجود دارند که از موتور و قطعات دیگر محافظت می‌کنند. روی موتور ماشین‌های لباسشویی سنسوری قرار دارد که اگر موتور بنا به هر دلیلی بیش از حد داغ شد، آن را خاموش کند تا خنک شود. از این رو زمانی که فیوز این سنسور قطع شود، ارور le برای شما نمایش داده می‌شود.

در صورتی که شما به دلیل رله محافظ حرارتی با مشکل نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی خود مواجه شدید، نیم ساعت به موتور ماشین لباسشویی خود استراحت بدهید. پس از این مدت، ماشین لباسشویی را روشن کرده و برنامه شست و شو دلخواه را انتخاب کنید.

مشکلات سیم‌پیچ

یکی دیگر از دلایل نمایش ارور le، وجود مشکل در سیم پیج موتور است. زمانی که سیم پیچ آسیب ببیند، موتور قادر به حرکت نیست و از این رو ارور le برای شما نمایش داده می‌شود. در نظر داشته باشید که در صورت وجود این مشکل، به هیچ عنوان خودتان نباید وارد عمل شوید و باید کار را به دست تعمیرکاران مجاز ال جی بسپارید.

خرابی برد ماشین لباسشویی

اگر تمام موارد ذکر شده درست بودند، ممکن است برد ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد. اما از آن‌جایی که برد ماشین لباسشویی بسیار حساس است و احتمال آسیب دیدن آن زیاد است، خودتان به آن دست نزنید. بهتر است با یک تکنسین مجرب ال جی تماس بگیرید.

خرابی تاخو یا روتور

تاخو موتور و روتور سیستم، قطعاتی بسیار مهم برای ماشین‌های لباسشویی به شمار می‌روند که ممکن است بنا به دلایل مختلفی از جمله استهلاک یا استفاده نادرست از ماشین، آسیب ببیند. اما به دلیل محل قرارگیری آن، به هیچ عنوان نباید بدون دانش فنی برای تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام کرد.

برای رفع مشکل le در ماشین لباسشویی ال جی از تعمیرکار کمک بگیرید.

برای تعمیر بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی‌های ال جی باید این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید بدون دانش فنی وارد عمل شود. از این رو بهتر است از تعمیرگاه‌های مجاز یا نمایندگی های تعمیرات ال جی مانند نمایندگی تعمیرات ال جی دیبا پشتیبان درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی ال جی نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما