شناسهٔ خبر: 51217225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افراد سالمند از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند

معاون محیط زیست استان همدان گفت: به سالمندان، زنان باردار، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدعادل عربی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: آلودگی هوا را ناشی از پایداری هوا، گرد و غبار و آلاینده‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری و همچنین وقوع پدیده وارونگی دما (اینورژن) است.

او افزود: برهمین اساس به افراد سالمند، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی، مبتلایان به کرونا و بیماران قلبی و عروقی توصیه می‌شود از حضور و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: همچنین افراد باید از انجام هرگونه فعالیت بدنی و ورزشی در فضا‌های باز شهری نیز در این شرایط به صورت جدی پرهیز کنند.

عربی عنوان کرد: کیفیت هوای استان همدان طی هشت ماه نخست امسال، ۴۳ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشته است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده‌های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است .

انتهای پیام/ب

نظر شما