شناسهٔ خبر: 51208531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی

نخستین طلای پاراآسیایی خراسان رضوی توسط پرتابگر مشهدی

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: “امیرعباس کارگران” در رشته پرتاب وزنه، نخستین طلای استان را در بازیهای پاراآسیایی جوانان در بحرین کسب کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری ایپنا :مصطفی صفایی افزود: کارگران پیش از این در کلاس دیگری از رشته پرتاب وزنه نشان نقره گرفته بود.

وی گفت: “ابوالفضل پورظریف” نوجوان ارزنده خراسان رضوی نیز امروز سومین نشان خود را در رشته شنا کسب کرد.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی ادامه داد: در پنجمین روز از رقابت های پاراآسیایی بحرین ۲۰۲۱ در رشته شنا و در ماده ۱۰۰ متر پروانه، پورظریف موفق به کسب عنوان دوم و نشان نقره شد.

صفایی ادامه داد: شناگر نوجوان خراسان رضوی قبل از این در ۴۰۰ متر و ۱۰۰ متر قورباغه موفق به کسب نشان های نقره و برنز شده بود.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی همچنین گفت: امروز در رشته دوومیدانی و پرتاب نیزه نیز “بیتا طیبان” نشان برنز را به دست آورد، البته وی یک نشان نقره نیز قبلا در پرتاب دیسک به دست آورده بود.

صفایی گفت: کاروان هفت نفره خراسان رضوی در قالب ورزش جانبازان و معلولان تاکنون موفق به کسب یک نشان طلا، پنج نقره و دو برنز شده است.

چهارمین دوره از بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین از یازدهم تا پانزدهم آذرماه با حضور نزدیک به ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار می‌شود.

کاروان ایران با ۱۱۱ ورزشکار در رشته‌های پاراتنیس روی میز، پارابدمینتون، پاراتکواندو، گلبال، پارادو و میدانی، پارا شنا، پاراوزنه‌برداری، بوچیا و بسکتبال با ویلچر به این دوره از بازی ها اعزام شده است.

این کاروان با نام «مدافعان سلامت» و با سرپرستی «محمد تابع» دبیر اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک راهی منامه شده است.

در سه دوره گذشته این رقابت‌ها ایران موفق به کسب عنوان دوم این مسابقات شده است. ژاپن، مالزی و امارات میزبان دوره های اول تا سوم این رقابت‌ها بود.

در چهارمین روز از رقابت های پاراآسیایی جوانان که در بحرین در حال برگزاری است، کاروان ایران با کسب ۹ نشان طلا، ۱۵ نقره و ۵ برنز و مجموعا با ۲۹ نشان در جایگاه نخست قرار دارد.

نظر شما