شناسهٔ خبر: 51211419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخشش ورزشکاران فارس در مسابقات پاراآسیایی و جهانی

ورزشکاران فارسی ۹مدال رنگارنگ در مسابقات پاراآسیایی و جهانی کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، ورزشکاران فارس با کسب ۵مدال طلا، یک مدال نقره و ۳مدال برنز از مسابقات پاراآسیایی و جهانی، شادی را برای ورزش دوستان فارس به ارمغان آوردند.

علی اکبر غریب شاهی، وزنه بردار استان فارسی، در رقابت‌های قهرمانی جهان پاراوزنه برداری ۲۰۲۱، در دسته ۱۰۷کیلوگرم، با مهار وزنه ۲۵۱کیلوگرم به مدال طلا رسید و توانست رکورد دنیا را بشکند.

مسابقات قهرمانی جهان پاراوزنه برداری۲۰۲۱، به میزبانی گرجستان در حال برگزاری است.

در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۱ جوانان که بحرین میزبان آن است، ورزشکاران فارس ۸مدال رنگارنگ برای کاروان ایران به دست آوردند.

شادی جهان پناه بدمینتون باز استان فارس با کسب مدال نقره، نخستین مدال آسیایی تاریخ ایران را در این رشته کسب کرد و تاریخ ساز شد.

این بانوی ورزشکار، در فینال پس از پیروزی برابر امارات و قبول شکست مقابل حریف هندی، بدمینتون باز تاجیکستانی را شکست داد و با کسب مدال نقره، پس از ۵۰ سال ایران را به نخستین مدال آسیایی این رشته رساند.

تیم بدمینتون ایران برای نخستین بار با چهار نماینده متشکل از شادی جهان پناه و ثنا باقری از استان فارس و حمیدرضا دارابی و مهدی موسویان در مسابقات پاراآسیایی شرکت کرده است.

در رشته تنیس روی میز، امیرحسین حسینی پور از فارس، در فینال کلاس هشت، با شکست ورزشکاری از فیلیپین به عنوان قهرمانی دست یافت.

در رشته دوومیدانی و در ماده پرتاب وزنه هم آرمین صالحی دیگر ورزشکار استان فارس، با حدنصاب ۷متر و ۸۰سانتیمتر بر سکوی قهرمانی ایستاد.

ابوالفضل کوه پیما، ورزشکار ۱۶ ساله شیرازی نیز در ماده پرتاب نیزه با حد نصاب ۴۰ متر توانست مقام نخست و مدال طلا را کسب کند.
این ورزشکار فارسی، در ماده پرتاب وزنه نیز با ثبت رکورد ۱۱متر و ۴۰سانتی متر مدال طلا را بر گردن آویخت.

ابوالفضل شریفی دونده استانمان هم در دو ۱۰۰متر کلاس T ۱۳ نابینایان به مدال نشان برنز رسید و خود را برای شرکت در مسابقات ماده‌های ۲۰۰متر و پرش طول آماده می‌کند.

نگار قربانی، دیگر ورزشکار استان فارس، با وجود ادغام کلاس‌های F۵۳ تا F۵۷ و حضور ورزشکارانی با کلاس‌های بالاتر در ماده پرتاب نیزه و ماده پرتاب وزنه، توانست مقام سوم هر دو ماده را از آن خود کند و دو نشان برنز این رقابت‌ها را بر گردن آویزد.

کاروان ورزشی ایران با نام مدافعین سلامت و شعار اراده، تلاش، پیروزی با ۱۱۱ ورزشکار در ۹رشته دو و میدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، پاراوزنه‌برداری، شنا، تنیس روی میز، تکواندو و بسکتبال با ویلچر به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان اعزام شده است.

بازی‌هایی که با شرکت حدود ۸۰۰ورزشکار در ۹رشته ورزشی تا شانزدهم آذر ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_7340064"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3296890/7340064?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما