شناسهٔ خبر: 51199966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

ناعدالتی درتوزیع آگهی‌های استان سمنان/ شفاف سازی می‌کنیم

شاهرود- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن تائید بروز برخی ناعدالتی‌ها در توزیع آگهی بین نشریات استان، گفت: با اجرای سامانه الکترونیکی آگهی‌ها سعی کرده‌ایم همه امور را شفاف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید فلاح لاله زاری در نشستی با حضور خبرنگاران شاهرود به میزبانی سالن جلسات ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به مشکلات رسانه‌ها و با بیان اینکه تکرار جلسات با این قشر برای پیگیری مسائل مرتبط با فرهنگ و رسانه یکی از مسائلی است که در دستور کار اداره کل قرار دارد، بیان کرد: باید بپذیریم که هزاران مشکل در حوزه فرهنگی و رسانه‌های استان وجود دارد که می‌بایست با همراهی بهتر، آنها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی‌های بسیاری متأسفانه در عرصه‌های مختلف فرهنگ و رسانه وجود دارد و ما دست‌اندرکاران فرهنگ و رسانه نیز به خوبی عمل نکرده‌ایم، افزود: بسیاری از موقعیت‌ها است که قانون هم به درستی اجرا نمی‌شود در حالی که بسیار کارهای بهتری را نیز می‌توانیم انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن رسانه‌ها برای اصلاح شرایط اهمیت دارد، بیان کرد: رسانه‌های شهرستان شاهرود باید با هم باشند تا قوی باشند و ارشاد در کنار آنها قرار دارد اگر ارتباط بین ارشاد و رسانه‌ها شکل نگیرد نمی‌توان به روشنی مواضع و مطالبات را بیان کرد از سوی دیگر اقداماتی برای اصلاح شرایط شروع شده و برای مثال توزیع الکترونیکی آگهی‌ها به صورت شفاف از جمله این مسائل است.

فلاح لاله زاری با بیان اینکه اداره کل ارشاد اسلامی استان سمنان سیستم آگهی‌ها را شفاف کرده و حالا نیاز است که سیستم آگهی‌ها منظرم تر شود، بیان کرد: متأسفانه مشخص شده که برخی موارد آگهی‌ها اضافی داده شده و در برخی رسانه‌ها کمتر و لیکن بی عدالتی‌هایی را شاهد بودهایم لذا گام بعدی حرکت به سمت اصلاح وضعیت موجود است چرا که عقیده داریم آگهی‌ها باید ساماندهی شود.

وی گفت: کارگروه ساماندهی وضعیت مطبوعات و رسانه‌ها باید تشکیل شود و از علاقمندان و نخبگان خبرنگاران در این کار دعوت شود و به صورت هفتگی جلساتی برگزار شود و ماهانه نیز از اداره کل ارشاد اسلامی خواسته شود تا در این نشست‌ها حضور یابد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین افزود: بخش فرهنگ و رسانه در کرونا ضربات بسیار بدی در بخش کرونا خورد و از آنجا که سابقاً هم جانی نداشتند، متأسفانه در حوزه تئاتر و سینما و … شاهد دشواری‌های بسیاری بودیم، از سوی دیگر تا جایی که در حد وسع بود شامل تسهیلات برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه صورت گرفت اما می‌دانیم که هنوز کاستی‌هایی وجود دارد.

فلاح لاله زاری در خاتمه با اشاره به طرح عدم شکایت از رسانه‌ها در استان، توضیح داد: یکی دیگر از دستاوردهایی که توانسته‌ایم در سال‌های اخیر در سطح استان شاهد باشیم، اجرای قانون عدم شکایت دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها است که در صورتی که دستگاه اجرایی بخواهد شکایتی را نیز کند ابتدا باید در استانداری و ستاد اطلاع رسانی طرح کند که می‌تواند حمایت خوبی از رسانه‌ها باشد.

به گزارش مهر، در این نشست دادستان شاهرود نیز حضور داشت تا درباره برخوردهای قضائی با اصحاب رسانه و مسائل مرتبط با شهرستان شاهرود در حضور وی بحث و تبادل نظر شود.

نظر شما