شناسهٔ خبر: 51223356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

توزیع آگهی‌های الکترونیکی استان سمنان ساماندهی می‌شود

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز یکشنبه در نشست کارگروه مطبوعات و رسانه در شاهرود افزود: پس از شفاف سازی امور فرهنگی، اصلاح برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته است که توزیع عادلانه آگهی های الکترونیکی در اولویت آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگروه ساماندهی وضعیت مطبوعات و رسانه ها ضروری است، تصریح کرد: پس از تشکیل هر کارگروه شهرستانی، هفته ای یکبار نشست برگزار شود و هر ۲ ماه یکبار مشکلات احصاء شده و در نشست های استانی مطرح شود.

فلاح با اشاره به اینکه در دوران همه گیری کرونا بخش فرهنگ آسیب های جبران ناپذیری از جمله تعطیلی تئاتر، سینما و ایجاد مشکلاتی برای رسانه ها دربرداشت، گفت: بخش فرهنگ و هنر بیشتر از بخش های اقتصادی کشور در این دوران آسیب دید، تا حدود کمی مشکلات با اختصاص تسهیلات بانکی رفع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: با پیگیری، هم افزایی و حمایت یکدیگر می توان به نتیجه مطلوب در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی سازی جامعه گام بلندی برداشت.

وی از برگزاری دومین نشست این کارگروه تا ۲۰ روز آینده در شاهرود خبر داد و ابراز داشت: دستاورد مهمی در شورای اطلاع رسانی با موضوع اینکه دستگاه های اجرایی نمی توانند از مطبوعات و خبرنگاران شکایت کنند، به دست آمد.

فلاح با بیان اینکه فعالان فضای مجازی که مجوز ندارند باید برای شناسنامه دارشدن تشویق شوند، اظهار داشت: در صورت شکایت از آنها پرونده به دادگاه های کیفری ارسال و برخوردی که شایسته اهل رسانه نیست با آنها انجام می شود.

سرپرست امور مطبوعات و رسانه های دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این نشست با بیان اینکه راهبرد تفکر، تأمل و تعامل در معاونت مطبوعاتی این اداره کل در دستور کار است، گفت: با این هدف حرکت شفاف، صادقانه و حرفه ای به سمت اطلاع رسانی درست خواهیم داشت.

ابراهیم پورتقی به تشریح فعالیت های یک سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: برگزاری جشنواره آب و رسانه برای نخستین با در استان سمنان با همکاری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی انجام شد.

وی با بیان اینکه تمرکز بر توزیع آگهی توسط هر شهرستان برای نخستین بار محقق شد، افزود: نشست هم اندیشی به صورت وبیناری در حوزه مالیات رسانه، برگزاری نشست های تعاملی برای نخستین بار با حضور فعالان رسانه ای، صدور مجوز برای فعالیت ۵۹ دفتر طی یکسال گذشته، ساماندهی دفاتر مجوزدار، افزایش تعداد رسانه های مجوز دار از ۷۸ به ۹۶ مورد و اجرای طرح انس با مطبوعات با موضوع رفع مشکلات رسانه ها انجام شد.

پورتقی با تقدیر از تلاش های رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شاهرود در خصوص اجرای دو طرح سربازخبرنگار برای نخستین بار در کشور، ابراز داشت: دوره آموزش خبرنگاری بعد از ۲۰ سال در استان سمنان برگزار شد و تا چند روز آینده آزمون آن نیز در سمنان و شاهرود برگزار خواهد شد.

سرپرست امور مطبوعات و فضای مجازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: تدوین برنامه های حوزه رسانه دیجیتال، حذف صدور گواهی آگهی های کاغذی، تشکیل کارگروه رسانه برای پالایش خبرنگاران و بارگذاری تمامی فعالیت ها در تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شفاف سازی از دیگر فعالیت ها است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۱۴ مورد آگهی توزیع شد که سهم شهرستان شاهرود ۷۸ مورد بود، افزود: در این خصوص حق برخی از رسانه ها تضییع شد که باید رسیدگی شود.

پورتقی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۵۹ مجوز فعالیت در استان سمنان صادر شد که سهم شاهرود ۵۵ درصد است، ادامه داد: بر اساس تصمیمات هفته گذشته، ۴۲ رسانه در استان سمنان مجوز دریافت آگهی دارند.

به گفته وی، توزیع آگهی های ثبتی باید نظام مند و در ساختار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: در شهرستان شاهرود  ۲۶ رسانه از هیات نظارت مجوز فعالیت دارند.

رضا مهدیان افزود: ۳۸ رسانه به صورت نمایندگی با سرپرستی و با عنوان رسانه های مکتوب، سراسری ، پایگاه خبری و خبرگزاری در این شهرستان فعالند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ آگهی دولتی، مناقصه و مزایده در سامانه توزیع آگاهی های شهرستان شاهرود ثبت شد.  

در این نشست خبرنگاران مشکلات و موانع موجود از جمله طرح شکایت از رسانه ها، بیمه فعالان رسانه ای ، تعامل بیشتر ادارات کل با خبرنگاران و برگزاری مستمر نشست های هم اندیشی را خواستار شدند.  

نظر شما