شناسهٔ خبر: 66720814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول خبر داد:

مبارزه با سن گندم در اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مبارزه با سن گندم در ۹۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و گفت: عملیات مبارزه علیه این آفت در شهرستان‌های خوسف، سربیشه، طبس، قاین و نهبندان انجام شد.

صاحب‌خبر -

وحید ضائیان احمدی، امروز ۲۹ اردیبهشت در جمع رسانه‌ها از مبارزه با سن گندم در ۹۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و گفت: عملیات مبارزه علیه این آفت در شهرستان‌های خوسف، سربیشه، طبس، قاین و نهبندان انجام شد.

وی افزود: بیشترین سطوح مبازه در شهرستان نهبندان با ۳۷۰ هکتار، طبس با ۳۲۰ هکتار و خوسف با ۱۵۸ هکتار است.

وی ادامه داد: از کل سطوح مبارزه، ۵۹۵ هکتار مبازه با سن مادری و ۳۱۲ هکتار مبازه با پوره صورت گرفته که هنوز مبارزه ادامه دارد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که در خصوص مبارزه با سن گندم مادری امسال نسبت به سال گذشته ۳۸۰ درصدی آلودگی را در مزارع داریم افزود: با توجه به افزایش سن گندم نیاز توجه ویژه زارعین و کارشناسان شبکه مراقبت دولتی و خصوصی برای حفاظت از مزارع گندم و جو استان را می‌طلبد.

ضیائیان احمدی گفت: در حال حاضر و با وجود این شرایط، تلاش کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی در استان در امر رصد و پایش مزارع، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تعیین نرم مبارزه آفت با استفاده از کادر و تور بر اساس دستورالعمل ارسالی از سازمان حفظ نباتات کشور، توصیه به استفاده از سموم موثر در زمان مناسب، نظارت بر عملیات سمپاشی و انجام بازدیدهای مستمر است.

انتهای پیام

نظر شما