شناسهٔ خبر: 51127419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

هم‌اندیشی مجلس و دولت برای معیشت مردم/ بودجه با کمترین کسری بسته شود

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه نمایندگان و اعضای دولت در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، ابراز امیدواری کرد که بودجه ۱۴۰۱ با کسری کمتری تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز مجلس و دولت، گفت: به مناسبت شهادت آیت الله مدرس و هفته مجلس دو نشست با مسوولان قوه قضاییه و مجریه در صحن علنی برگزار شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: در نشست امروز که با حضور رییس جمهوری و اعضای دولت از ساعت ۷ صبح آغاز شد، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به حوزه اقتصادی و معیشتی مورد بررسی قرار گرفت و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای دولت در مورد مسائل مهم روز صحبت کردند و عمده تمرکز آنها در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.

موسوی خاطرنشان کرد: در این نشست، نمایندگان مردم و مسوولان دولتی بر هماهنگی میان قوا برای حرکت رو به جلو در زمینه مسائل اقتصادی تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: در این نشست در مورد تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم مسائلی مطرح شد و نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید کردند که بودجه ۱۴۰۱ با کسری کمتری تدوین شود.

سخنگوی هیات رییسه اضافه کرد: در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصاد مطالب خود را بیان کردند و از اعضای دولت هم معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه صحبت کردند.

 موسوی ادامه داد: عمده مطالب مطرح شده در نشست امروز ناظر به هماهنگی و هم افزایی بین دولت و مجلس برای رفع مشکلات کشور بود و در جمع‌بندی که رییس مجلس داشتند مسائل اقتصادی، بحران آب و موضوع جمعیت به عنوان چالشهای اصلی و مساله اول کشور مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: رییس جمهوری در اظهارات خود بر هم افزایی و هماهنگی بین دولت و مجلس تاکید کرده و از مجلس خواستند که برای بودجه سال ۱۴۰۱ هم هماهنگی بین دو قوه باشد تا کمترین عارضه در حوزه کسری بودجه داشته باشیم و فضا را به سمتی ببریم که سال آینده شاهد کاهش تورم و رشد اقتصادی قابل قبول باشیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان به دلیل مواجهه با افکار عمومی ارزیابی دقیقی از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دارند،گفت: نمایندگان در مجلس امروز نظرات خود را بیان کردند. وزرا و رییس جمهور هم اعلام کردند که از نظرات مشورتی نمایندگان در تدوین بودجه استفاده خواهند کرد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس با اشاره به سخنان رییس جمهوری در جلسه امروز گفت: رئیس جمهور اعلام کرد که به زودی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارائه خواهد شد و امیدواریم دولت در موعد مقرر قانونی بودجه را به مجلس ارائه کند.

موسوی با بیان اینکه رییس مجلس بر همراهی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور تاکید دارد، گفت: در جلسه امروز فضای همدلی و صمیمیت بین دولت و مجلس وجود داشت اما در عین حال مباحث بسیار جدی از سوی نمایندگان مطرح شد. معاون اول رییس جمهور نیز چشم انداز و گزارش دقیقی از فعالیت‌های دولت در ۱۰۰ روز گذشته ارائه کرد و چشم انداز آینده را برای مردم ترسیم کرد.

وی افزود: دولت اشراف خوبی بر مسائل دارد، در صورت هماهنگی بین قوه مجریه و قوه مقننه، بودجه ۱۴۰۱ با همدلی دولت و مجلس با نگاهی دقیق و درست تدوین خواهد شد به گونه ای با ام المسائل کسری بودجه مواجه نباشیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: باید بودجه ۱۴۰۱ در افق برنامه هفتم توسعه تدوین شود و دولت قبل از ارائه بودجه، نظر کمیسیون‌های تخصصی و مجلس را بگیرد.

نظر شما