شناسهٔ خبر: 51130047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

بودجه با کمترین کسری بسته شود

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه نمایندگان و اعضای دولت در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، ابراز امیدواری کرد که بودجه ۱۴۰۱ با کسری کمتری تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز مجلس و دولت، اظهار کرد: به مناسبت شهادت آیت الله مدرس و هفته مجلس دو نشست با مسئولان قوه قضائیه و مجریه در صحن علنی برگزار شد.

وی ادامه داد: در نشست امروز که با حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت از ساعت ۷ صبح آغاز شد، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به حوزه اقتصادی و معیشتی مورد بررسی قرار گرفت و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای دولت در مورد مسائل مهم روز صحبت کردند و عمده تمرکز آنها در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست، نمایندگان مردم و مسؤولان دولتی بر هماهنگی میان قوا برای حرکت رو به جلو در زمینه مسائل اقتصادی تاکید داشتند.

موسوی اضافه کرد: در این نشست در مورد تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم مسائلی مطرح شد و نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید کردند که بودجه ۱۴۰۱ با کسری کمتری تدوین شود.

وی تصریح کرد: در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصاد مطالب خود را بیان کردند و از اعضای دولت هم معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه صحبت کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: عمده مطالب مطرح شده در نشست امروز ناظر به هماهنگی و هم افزایی بین دولت و مجلس برای رفع مشکلات کشور بود و در جمع‌بندی که رئیس مجلس داشتند مسائل اقتصادی، بحران آب و موضوع جمعیت به عنوان چالش‌های اصلی و مساله اول کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری در اظهارات خود بر هم افزایی و هماهنگی بین دولت و مجلس تاکید کرده و از مجلس خواستند که برای بودجه سال ۱۴۰۱ هم هماهنگی بین دو قوه باشد تا کمترین عارضه در حوزه کسری بودجه داشته باشیم و فضا را به سمتی ببریم که سال آینده شاهد کاهش تورم و رشد اقتصادی قابل قبول باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما